Uncharted mohlo být pod vodou jako Bioshock
Unikátní koncept video a první krůčky vývoje.
První Uncharted s podtitulem Drake's Fortune vyšlo sice v roce 2007, ale tým v Naughty Dog na něm začal pracovat už v roce 2003. Tehdy to byly pouhé prototypy a jedním z nich byla hra zasazená pod vodní hladinu, podobně jako Bioshock.
"V jednu chvíli jsme chtěli celou hru zasadit do obrovské podmořské budovy, nebo města. Nakonec jsme to neudělali a když jsme uvědli Bioshock, tak jsme si oddechli. Nápad to byl tedy očividně dobrý, jen ne pro nás," řekl v rozhovoru pro 1UP Josh Scherr, který v Naughty Dog pracuje jako vedoucí animací.
Koncepční dokument z května 2005 zase řeší temnou energii, ekoterorismus a podobné věci. Prototyp prvního Uncharted se tehdy jmenoval Zero Point. Jakkoliv se ale měnilo zasazení a kontext, základní pilíře hratelnosti zůstávaly stejné. Vývojáři prý od začátku věděli, že chtějí akční adventuru z pohledu třetí osoby, střelbu, souboje na blízko, honičky, akční kaskadérské pasáže a partnery a spojence.
Vizuální styl pak hře nepřímo dodala konkurence, která byla z pohledu Naughty Dog monotónní. "Spousta ostatních her které se tehdy dělaly, jak pro PlayStation tak pro Xbox, byly zasazeny do postapokalyptického prostředí, kde převládala hnědá, šedá a svalnatí mariňáci. Jak tedy zaujmeme? Použijeme barvy. A chtěli jsme hrdinu, ke kterému mohou mít lidé nějaký vztah a mohou k němu vzhlížet, ale nechtěli jsme, aby to byl nějaký nerealistický superhrdinský macho blb," řekl spoluprezident Naughty Dog Evan Wells, který tím nepřímo narážel na první Gears of War?
Vývojáři dokonce zveřenili i část videa, pomocí kterého tehdy v roce 2005 představovali a nabízeli první Uncharted (kódové označení Project Big) tehdejšímu presidentovi Sony Comuter Entertainment Worldwide Studios Philu Harrisonovi. Až na základě tohoto videa dostal Project Big od Sony zelenou a vývoj se mohl naplno rozjet.
Na video se můžete podívat zde: