Skip to main content

Uncharted 4 není otevřený svět, je však "lineárně široký"

+ další nové informace.

Akcie této PS4 exkluzivity vzrostly po předvedení na E3 do závratných výšin a čekatelé nyní hltají každý drobek. Než se k nim dostaneme, vraťme se ještě k té neuvěřitelné honičce z kopce po rozlehlém a detailním městě, se kterým si dal někdo spoustu práce, jen aby se ve hře mihlo v pár vteřinách. Bude Uncharted 4 takhle vypadat i jindy, že si můžete vybrat několik různých tras - jako v E3 demu s džípem (mimochodem s chováním se dle fyzikálních zákonů)?

"Není to klasický otevřený svět, protože se snažíme odvyprávět specifický příběh s určitým napětím, které takovým otevřeným světům bohužel obvykle chybí. Když je totiž život vašeho parťáka v ohrožení a vy v jiných hrách přesto klidně můžete jít řešit pět vedlejších úkolů, nevěřím tomu. Proto usilujeme o to, abychom tempo hry měli pod kontrolou," vysvětlil mozek hry Neil Druckmann pro GameSpot.

Naughty Dog preferují používání termín "široce lineární" svět. Prioritou je stále příběh, ale tím se nemyslí scénář ani dialogy, nýbrž to, co po vás hra zrovna chce a co vám vše dovolí. Ve srovnání s přímočarým The Last of Us má být Uncharted 4 v některých směrech určitě svobodnější. Tvorba Remastered edice předešlé hry jim prý výrazně pomohla v učení se s možnostmi PS4. Singleplayer přesto poběží "jen" v 30 snímcích za vteřinu, zatímco mulťák jsou schopni rozjet v 60fps (může se ještě změnit).

Také zopakovali, že vše spěje k tomu, že půjde o poslední dobrodružství, završení cesty Nathana Draka, která není jen o hledání pokladu, nýbrž i o vztazích, které jste si předtím vybudovali. Nicméně tímhle vývojáři rádi vyhrožují často, dost se na tom projevuje únava z náročného dodělávání hry, a po čase možná budou mluvit jinak (snad).

Druckmanna prý nezajímá, co si o Uncharted 4 budou myslet recenzenti, jeho hlavním cílem je, aby na výsledek mohli být opravdu pyšní. PS4 remake předešlých dílů The Nathan Drake Collection museli přenechat jinému studiu, aby se mohli naplno soustředit na čtyřku. Ta je prý nyní z většiny hotova, ale ještě toho zbývá hodně dodělat, tudíž stihnutí začátku 2016 není stoprocentně jisté (rezervovat hru na Alza.cz).

Lano, které jsme viděli v závěru E3 dema, se dá použít na přesuny, při řešení problémů, v puzzlech a dokonce i během boje. Není to prý zdaleka poslední hratelnostní inovace, ty další (vedle řízení džípu) odhalí až blíže vydání nebo vůbec.

Read this next