Uncharted 3 multiplayer
Jak to vypadá, když se pere osm Nathanů najednou?
Netrpělivě očekávané pokračování série Uncharted se konečně předvedlo i v hratelné podobě a to formou multiplayerové betaverze. Hned úvodem je vhodné říci, že v jádru se multiplayer Uncharted 3 drží osvědčených principů. A na první pohled nelze upřít silnou inspiraci v Modern Warfare 2. Což není samozřejmě zápor, protože se jedná o jedny z nejoblíbenějších a nejchytlavějších herních mechanismů. Takže sice nepřekvapí, ale na druhou stranu určitě nezklame.
Betaverze ukázala osm různých herních módů. Ale nečekejte osm kompletně různých her. Osobně mi přišlo, že jejich počet byl navýšen tak trošku uměle. Mnohé z módů jsou pouze variací na jiný - určitě by je šlo vyřešit formou parametrů daného zápasu a ne zcela samostatným herním módem. Takže tipuji, že chvíli po vydání se stejně budou hrát dva až tři nejoblíbenější a ostatní ustoupí do pozadí.
Čeká vás tu samozřejmě Deathmatch. Můžete se řezat všichni proti všem, nebo ve dvou či třech týmech. A ještě v oddělené variantě označené jako Hardcore mód, ve které jsou zakázány všechny bonusy (o těch později) a záleží opravdu jen na přesnosti vaší mušky a znalosti map.
Levelování samozřejmostí
Postupně odemykáte různé zbraně, upgrady, bonusy a schopnosti, které lze v zápase aktivovat. Pokud třeba během jedné hry nasbíráte dostatek medailí, můžete si lusknutím prstů přivlastnit raketomet. A velmi potěší různé bonusy, které lze zakoupit před zápasem a mají účinek pouze v jedné následující hře. Díky tomu budou mít nasbírané peníze smysl ještě dlouho poté, co odemknete a zakoupíte všechny upgrady.
Hlavní výhodou deathmatchových módů je jejich neustálá variabilita. Hra neustále zadává menší úkoly a ty pravidelně po pár minutách střídá. Jednou je některý hráč označen jako cíl a musíte jej zastřelit či naopak ve svém týmu ochránit, o chvíli později musíte sbírat poklady (obdoba CTF) a podobně. Jednotlivé úkoly nehýří originalitou. Ale zajišťují, že ani delší zápasy netrpí stereotypem. A to i když daných variant moc není a stihnou se v jednom zápase zopakovat několikrát.
Maličko podobně fungují dva z kooperačních herních módů, kdy na stejných mapách jako v DM čelíte nekonečným řadám nepřátel. Opět s proměnlivými úkoly jako obrana území, přenášení pokladů apod. Druhý funguje jako týmový deathmatch, akorát s tím rozdílem, že se po mapě navíc motají i počítačoví protivníci.
Samozřejmě zde lze nalézt i tradiční kooperaci. Zatím těžko říci, zda se bude jako ve druhém díle odehrávat v prostředí ze singleplayerov0 kampaně. Případně zda se jednalo o speciální mapu. Ale zatímco ve druhém díle jsem si tento mód oblíbil nejvíce, zde mě předvedená mapa příliš nepřesvědčila. Téměř celou dobu nás držela na jednom místě, na kterém jsem s parťáky musel sehnat postupně čtyři sošky a neustále se na nás ze všech stran rojili záporňáci. Doufám, že další mapy v plné verzi budou zábavnější a svižnější.
Oproti tomu ostatní mapy se mi zamlouvaly a byly dobře vyvážené. Nikde zbytečné slepé uličky, těžko dostupná místa pro kempery nebo jiné nedostatky rušící plynulou hratelnost. Nejzajímavější je asi část, kde skupina náklaďáků nahání startující dopravní letadlo. Jak po grafické stránce, tak protože náklaďáky neustále mění pozici a takto proměnlivé mapy se v MP hrách jen tak nevidí. Doufám, že se dočkáme více podobných zpestření.
Po technické stránce je hra zpracována opět výtečně. I když již "pouze" na úrovni druhého dílu. Takže je stále sakra hezká, ale již to není takový skok jaký předvedly předchozí díly, které všem srazily čelist. Ale to je jen dojem z pár online map. Třeba plná hra opět překvapí. Koneckonců gameplay videa z lodi tomu nasvědčují.
Na zápory jsem v multiplayerové betě nenarazil. Vše šlapalo, jak má, žádné lagování, odpojování či jiné potíže, které lze mnohdy nalézt i v plných verzích některých her. A to se jedná stále o betu a do vydání zbývají ještě dlouhé měsíce odlaďování, takže o kvality finálního Uncharted 3 nemám obavy.
Uncharted 3 pro PS3 vyjde začátkem listopadu - více o něm v preview a představení multiplayeru.