Uncharted 3
Jak že skončilo to vypadnutí z Antonova?
Parádní singleplayerovou misi s nákladním letadlem veřejně ukázala už úvodní konference Sony, takže jsem tajně doufal, že když už kvůli domluvenému Uncharted 3 musím jít mimo areál výstaviště do nedalekého hotelu Radisson SAS, který si Sony pronajla pro všechny předváděčky, že tam uvidím něco jiného. Tak se sice nakonec i stalo, ale pokud vám tato jiná úroveň bude odněkud povědomá, paměť máte dobrou... Na druhou stranu to Sony nelze tak vyčítat, protože z pochopitelných důvodů nemůže na veletrzích profláknout ze hry úplně všechny levely (celkem jsme takto ze singlu viděli už tři). A samozřejmě ne každý má nakoukaná úplně všechny videa.
První mise na předváděčce byla situovaná na zaoceánský parník a rozbouřené moře bičované silným lijákem. Drake se objevil na palubě, aby se hned schoval pod střechu, kdy na své cestě potichu odpravoval jednoho strážce za druhým. To nebylo nic nového, prostředí sterilní lodi nedávala ničemu vyniknout a tak se Drake prostě proplížil chodbami do nákladové části lodi, kde už to bylo veselejší. Mnohem zajímavější byla dočasná konečná jeho cesty v nákladovém prostoru lodi, kde mimo jiné parkoval jeden bílý Rolls-Royce. A hned šlo Drakeovi po chvilce plížení v chodbách zase o kejhák. Však jestli jsem si na Uncharted 3 něčeho všiml, tak to je nesmírně adrenalinový spád, kdy se kolem vás stále něco děje, stále unikáte někdy až v absurdních scénách okamžité smrti a stále jste vlastně napnuti, co přijde dále a kde se co napínavého objeví. Atmosféra zkrátka tomuto dílku rozhodně nechybí!
Bylo jasné, že když hrdinu obklíčilo u nákladu v podpalubí nepřátelské komando, tak jednomu z nepřátel rychle vytáhl z kalhot granát a hodil ho rovnou na stojící odpalovací rampu protiletadlových střel, což samozřejmě udělalo obří díru do trupu lodi. Tou mimo jiné ladně proplul ten bílý rolls, jenž se okamžitě rozmlátil na cimpr campr. Och, taková škoda! To mluvím o střihové scéně, ale ta následující opět hratelná byla zase plná adrenalinového úprku z pomalu se potápějící lodi, kdy Drake měl co dělat, aby se tím přívalem vody neutopil. Kolikrát lapal po dechu, kolikrát zakopával a prchal před vlnami jak v Titaniku a nechyběla ani klasická a všeobecně neoblíbená tlačítková minihra, kdy musíte drcením trojúhelníku vysvobodit svého hrdinu zpod těžké bedny, než mu pod vodou v zatopené šachtě lodě dojde kyslík. Myslím, že tyto tradiční ťukance ale nebudou naštěstí tak časté.
Druhá demonstrovaná úroveň z Uncharted 3 pak byla ještě mnohem lepší, ostatně můžete se na téměř celý její průběh podívat sami níže. Velice se líbila i mně, však nákladní Antonov AN-22 ve hře vypadá monstrózně, snad až na ten zpitvořený nápis CPCC na boku místo známé sovětské zkratky CCCP. Ale alespoň ty barvy Aeroflotu docela sedí. Kvitoval jsem, že naše předváděčka trvala trochu déle, než video z té konference, protože (SPOILER) Drake se nakonec samozřejmě vyšplhal po vlajících náklaďácích a dostal se zpět do letadla.
V letadlo ještě předtím došlo na velkou přestřelku uvnitř nákladové části trupu, mezi tím vypadávalo osvětlení, což ztěžovalo zaměřování a samo to skončilo, podobně jako na lodi, další obří dírou, tentokrát v boku letadla, kudy to Drakea vycuclo ven z letounu. A samozřejmě bez padáku... Tím je zaděláno na další napínavou scénu či video. Ovšem jak jeho pád do pouště dopadne, nám už tvůrci sice neukázali, nicméně podle odkazu na známý artwork s vrakem obřího letadla v poušti a Nathanem vedle něj si to lze docela jasně domyslet.
Tady bych zmínil jednu absurditu, protože každému technicky smýšlejícímu hráči musí být asi jasné, že ani takový obr, jakým je nákladní andula, nedokáže ustát otevřený nákladový prostor a vypadlý mnohatunový náklad zavěšený na jednom laně. Mně to ale nevadí, však bez absurdních a mnohdy nereálních scén se nedá udělat takový ryzí adrenalin a dobrodružství ve velkém tempu, jaké z Uncharted 3 doslova čiší všemi směry. Na druhou stranu je třeba varovat, že se to takovými za vlasy přitaženými scénami v trojce zřejmě bude jen hemžit.
Nakonec po skončení prezentace bylo ještě možno krátce zahrát klasický deathmatch v osmi hráčích na nově oznámené mapě, situované do polorozbořené pouštní vesničky v prašném prostředí opuštěné oázy. To už nám ale neukázalo nic objevného, jasným favoritem hry bude podle mého pouze dobrodružná singleplayerová kampaň, která působí vážně výživně.
Na mě nový Uncharted 3 velmi dobře zapůsobil, myslím, že to bude hodně vtahující dobrodružství, které vám nedá ani chvilku vydechnout a které si celé prožijete takřka na jeden zátah v šíleném tempu možná podobně jako řádně akční thriller. A o hutnou atmosféru nebude nouze, zaděláno na nejlepší díl trilogie je tak určitě velmi dobře. Hra vypadá nádherně, hudba je také skvělá, snad jen mimika postav není zcela detailní. Oproti druhé velké PS3 značce (Resistance 3) působí podle mého Uncharted 3 jako o třídu povedenější hra, čímž nechci říct, že Resistance 3 je špatné, ale spíš to, že Uncharted 3 prostě bude výjimečná hra.
Uncharted 3 pro PS3 v češtině vyjde začátkem listopadu - více v preview.