Skip to main content

Uncharted 2: Among Thieves

Drake vás zvedne ze židle.

„Á, z EuroGameru? Super! Já jsem Richard Lemarchand a jsem jedním z vedoucích designérů Uncharted 2. Mohu tě provést naším demem?“ Poslední dny na E3 jsem se naučil jednu věc – a to vystupovat jako autor Eurogameru, už ne za Tiscali Games jako vloni. Kdykoliv jsem se představil jako zástupce přední evropské sítě herních webů, předvádějící byli najednou ohromně vstřícní a ochotní věnovat mi více času, než museli. Richard, klíčová postava při vývoji Uncharted 2, se mnou strávil přes půl hodiny, odprezentoval dva levely ze hry a také se nechal hezky vyzpovídat.

První úroveň, Desperate Times již byla letmo předvedena v rámci Sony tiskové konference. Dění začalo na vrcholku rozbořeného hotelu s bazénkem, kde se Nathan Drake a jeho sličná černovlasá společnice chvilku kochali výhledem na roztřískané město pod nimi. Drake se za chvíli vydal na cestu po střechách a designér Richard Lemarchand do toho vyprávěl něco o pozadí příběhu, „Momentálně se nacházíme v Nepálu, v němž zuří občanská válka. Drakovi přidělá spoustu trablů, i přes jeho nestrannost. Nepál je také místem, kde se odehraje většina příběhu. Při vymýšlení hry jsme tam vyslali svého vlastního člověka, který s sebou přivezl opravdu tuny fotek a videí, takže bych řekl, že Uncharted 2 bude v tomto ohledu poměrně věrohodný.“ Kromě Nepálu se ale postupem času podíváte i do řady dalších jihoasijských zemí a údajně grandiózní finále by se mělo odehrát někde vysoko v Himalájích.

Prvotní dojem z Uncharted 2 byl „sakra, ta hra je ale fakt pěkná!“ Skutečně, po grafické stránce je druhé Uncharted na vrcholu současné herní produkce a ani takový God of War III, který jsem hrál chvilku předtím, mě tolik neohromil. Uncharted 2 je tak neuvěřitelně detailní, rozmanité a pestrobarevné, animace jsou výjimečně plynulé a realistické, a akční kamera s troškou bloomu je jen sladkou třešničkou na dortu. „Používáme sice základy enginu z jedničky, ale ve skutečnosti tuhle technologii nazýváme Naughty Dog Engine 2.0. Je o tolik vylepšený a tolik přepracovaný, že druhou generací vážně je,“ pyšnil se Richard.

Multiplayer tu teď bude. A měl by stát za to.

Ze střechy na vrcholku hotelu Drake začal lézt z baráku na barák, trošku při tom poskakoval po trubkách a stěnách a vůbec jakoby Laře Croft z oka vypadl. Po chvilce jej přepadl bojový vrtulník a Drake taktéž začal narážet na nepřátele, které, když to šlo, spíše jen strkal z vysokých konstrukcí dolů. Přišlo i na střílení, nyní obohacené o převrhování překážek pro ukrývání se a také možnost pálit i když visíte na římse nebo lezete po žebříku. Jinými slovy, kohoutek teď Drake může zmáčknout prakticky kdykoli a kdekoli. Hra je tak ještě o něco akčnější. Co víc, její koncept se teď opravdu bude moci využít při multiplayeru.

„Multiplayer je jednou z našich chloub v Uncharted 2,“ pravil Richard a svojí myšlenku rozvinul, „V jedničce jsme nabídli jen singleplayer, ale teď jsme se rozhodli jít o něco dál. Díky trochu většímu příklonu a mimo jiné možnosti střílet za každé příležitosti bude Uncharted 2 intenzivním onlinovým zážitkem.“