Umístění Oddworld: Soulstorm na PS Plus bylo pro tvůrce devastující
Nezvykle upřímná výpověď.
Hned na úvod si nalijme čistého vína. Tato plošinovka nebyla v době startu bůhvíjak úžasná, navzdory vysokému potenciálu měla průměrné hodnocení pouze 60 až 70 procent.
Tvůrci ze studia Oddworld Inhabitants zřejmě kvality svého dítka vnímají odlišně, nebo hledají viníka svých chyb jinde, ale není náhoda, že po čase "museli" připravit Enhanced edici s řadou vylepšení.
V rozhovoru pro podezřele znějící YouTube kanál Xbox Expansion Pass promluvili o tom, kterak jim údajně uškodilo umístění hry na předplacenou službu PlayStation Plus.
Šéf studia, designér, scénárista a dabér Lorne Lanning tam prohlásil, že dání Oddworld Soulstorm na PS Plus pro jejich firmu mělo vyloženě devastující následky.
Kvůli rostoucím cenám vývoje prý kdysi hledali dodatečnou finanční injekci pro dokončení tvorby hry. Dohodli se tedy se Sony, že jim finančně vypomůže výměnou za umístění plné verze pro PS5 na jeden měsíc na službu PS Plus.
Tehdy se prý ještě plánovalo vydání hry v lednu 2021, ale pak kvůli koronaviru a práci z domova došlo k menšímu zpoždění na duben minulého roku. A právě v tom má být zakopán pes...
Tento posun prý způsobil, že v té době už mělo doma PS5 mnohem více lidí, než kolik se původně počítalo v dřívější dobu, pouhých pár měsíců po premiéře konzole před Vánoci 2020. Kvůli tomu si prý Oddworld Soulstorm stáhly pro PS5 téměř 4 miliony hráčů, ale drtivá většina z nich nic nezaplatila vývojářům, protože šlo o nárokování plné hry z PS Plus (tady připomeňme, že PS4 verze nabízena zdarma na PS Plus nebyla).
Původní propočet studia přitom počítal s tím, že by se mohlo v horším scénáři prodat za plnou cenu 50 tisíc kusů Soulstorm a v lepším scénáři 100 tisíc kusů. Částka, kterou obdrželi od Sony za dání na PS Plus, sice byla větší než tyto tržby za jednotlivé prodané kusy od běžných kupujících, přesto jim pak tyto peníze ve finále dost chyběly. Jak to celé ovlivnilo další porty pro Xbox, to už není známo.