Ukázka Minecraftu s ray tracingem a představení 6 nových titulů s podporou
Souhrn z čínské akce GTC 2019.
NVIDIA GPU Technology Conferences (GTC) sdružují přední světové experty a společnosti v oblasti her a počítačové grafiky. Mezi hlavní témata patří využití GPU pro výzkum, průmyslové účely i v dalších odvětvích. Na poslední GTC v čínském Su-čou představil během své přednášky CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang řadu zajímavých herních novine, které si zde shrneme.
Minecraft je se 176 miliony prodaných kopií nejprodávanější počítačovou hrou na světě. Jeho verze pro Windows 10 dostane podporu ray tracingu. Představena byla v novém videu, které mělo během přednášky na GTC světovou premiéru.
V listopadu pozvala společnost NVIDIA některé z nejlepších minecrafterů, aby si vyzkoušeli Minecraft s RTX. Povedlo se jim vytvořit výjimečná díla zachycená ve videu výše. NVIDIA ve spolupráci s Microsoft Studios a vývojáři ze studia Mojang do hry přidá formu ray tracingu známou jako path tracing prostřednictvím patche určeného verzi hry pro Windows 10. S podporou ray tracingu uvidí minecrafteři zásadní zlepšení vizuální stránky jimi vytvořených světů.
Další zásadní novinkou bylo oznámení podpory ray tracingu v šesti nových hrách. Patří mezi ně Boundary, Convallaria, F.I.S.T., Project X (kódové označení), Ring of Elysium a Xuan Yuan Sword VII. Více informací o jednotlivých titulech včetně screenshotů a videí najdete zde.
Nové přírůstky rozšiřují rodinu již dříve známých her s podporou ray tracingu zahrnující Bright Memory: Infinite, Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Minecraft, Justice, JX3 Online, SYNCED: Off Planet, The Legend of Sword and Fairy VII, Watch Dogs: Legion a Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2.
Vývojáři oceňují možnosti, které jim ray tracing nabízí a obliba této technologie mezi nimi stále více roste. Její podpora se objevuje také v nejznámějších herních sériích. Ray tracing je postaven na robustním ekosystému, který zahrnuje průmyslové standardy mezi API, podporu v řadě populárních herních enginů a veškeré nástroje potřebné k úspěchu. Technologie je využívána v řadě prémiových titulů od předních herních vydavatelů.