Skip to main content

UbiSoftu rostou PC tržby, čemu za to podle něj vděčí?

+ o přínosu "živých" her.

Před pěti lety tvořily PC verze/hry jen 7 procent z celkových tržeb UbiSoftu, avšak ve fiskálu 2017 to stouplo na 18 procent. Francouzský vydavatel v jednom ze slajdů na konferenci zveřejnil, čemu za to podle jeho názoru vděčí.

Jednak to má být "správné DNA", když se jeho hry přeměnily v multiplayerové kousky či RPG, protože ty dokáží na PC přitáhnout zájem.

Dále míní, že mu pomohly "dedikované vysokokvalitní PC verze", čímž se patrně naráží na dřívější odfláklé konverze z konzolovek. Cituje jako příklad PC verzi Watch Dogs 2, kterou chválil i PC Gamer.

Za jiné plus považuje pozitivní uživatelské recenze na Steamu, když třeba u Asssassins Creed Origins (Alza.cz) je 85 procent z celkových 21 tisíc recenzí s kladným vyzněním. A závěrem jako důvod uvedl údajně skvělé online služby prostřednictvím platformy UbiSoft Club.

UbiSoft také vyzdvihl, že se dál hodlá orientovat na tzv. živé hry, do nichž transformoval většinu ze svého portfolia. Je to zhruba to samé, čemu EA před mnoha lety říkali "hry coby služba". Čili model, kdy se hry prodávají delší dobu, protože jsou zásobovány spoustou nového obsahu.

"V minulosti jsme posuzovali úspěch jen dle počtu prodaných kusů, kdy to bylo orientované jen na konzole. Teď to spíš měříme podle toho, kolik v nich lidé stráví celkově času a jak často se k nim vracejí," uvedl vydavatel, který také zmínil, že se více soustředí na vývoj jednotlivých verzí her a jejich odlišností.

Díky tomu prý hráči dostávají lepší zážitek a jsou aktivnější delší dobu od vydání, utrácejí více peněz (prý je dnes běžné, že lze prodat spoustu kusů i rok od vydání) a také mimochodem dovolují tvůrcům více času na tvorbu pokračování, což je neméně důležité.

UbiSoft prý už nyní tolik necítí tlak, aby hry přišly do obchodů včas a aby se staly okamžitým prodejním hitem, namísto toho jim trpělivě dává mnohem více času, aby prokázaly své kvality (viz typicky Rainbow Six Siege).

Read this next