UbiSoft: Výkon konzolí nás omezuje
Nástupci PS3/X360 vylepší umělou inteligenci.
Stále četnější jsou hlasy volající po příchodu nové generace konzolí. Je to logické, když nůžky mezi výkonem moderních PC a nějakých pět let starých konzolí se čím dál více rozevírají a čím dál více studií proto považuje za hlavní vývojovou platformu PC, aby využilo vyššího výkonu (a pak hru jen trochu ořežou pro konzole). Naposledy se k těmto kritikům přidal UbiSoft, který by moc rád viděl nástupce PS3 a X360 co nejdříve.
"Pro programátory je velkou výzvou vecpat pěknou grafiku, slušnou umělou inteligenci i dobrý zvuk do tak mála paměti a slabého výpočetního výkonu PS3 a X360," postěžoval si provozní ředitel UbiSoftu Yves Jacquier v rozhovoru pro sesterský server GamesIndustry.
Právě v oblasti umělé inteligence (AI) si francouzský vydavatel slibuje od nástupců Xboxu a PlayStation nejvíce. Podle něj se nyní celý herní průmysl až příliš orientuje na grafiku, protože se dá snadno použít k marketingovým účelům, ale umělá inteligence se tak snadno ukázat nedá a proto bývá trochu zanedbávána.
"Myslíme si, že příští generace konzolí už nebudou mít tyto limity, které by nás omezovaly při tvorbě živých herních světů," dodal šéf UbiSoftu, aniž by upřesnil, o které hře zrovna mluví. Že by Far Cry 3 (dojmy)...?
Sony a Microsoft si naplánovali dlouhý životní cyklus těchto konzolí, které jsou nyní cenově dostupné pro každého, aby se jim vrátila počáteční investice. Spekulace o nástupcích X360 a PS3 se poslední dobou objevují pravidelně, ale často bývají vycucané z prstu, že o nich ani nepíšeme.