UbiSoft už teď nechce, aby v jedné hře bylo úplně všechno
Nové cílení a uvažování.
Názorně to je patrné na Assassins Creed Mirage. Aneb bude to do určité míry menší hra, která už se nesnaží o to, aby šlo v jednom balíčku o akční adventuru, propracované RPG, adventury s větvenými dialogy atd. Nýbrž koncept série se vrátí více ke kořenům a bude okleštěn o některé postupem času nabalené vlastnosti.
UbiSoft dnes prohlásil, že mění svůj přístup k vývoji her. Chce se zaměřit na to, aby každá hra byla určena pouze pro své specifické cílové publikum, nikoli aby se pokoušela zalíbit úplně každému, takže ve výsledku nemusí být vhodná pro nikoho.
Na nedávném brífinku to řekl viceprezident francouzského vydavatele pro obsah, Fawzi Mesmar. Tento styl uvažování je prý novou důležitou součástí vývojového procesu, i schovalování nových projektů. Aneb jeví se to jako odklon od dosavadního kritizovaného konceptu, kdy každé pokračování zavedené série bylo jak přes kopírák, co se týče obsazování věží na mapě atd.
"Nechceme, aby jedna hra zvládala úplně všechno," navázal na to v doplňujícím interview pro IGN.
Prý budou spokojeni, když se určitá hra točí jen okolo jednoho nápadu, na něj se naplno soustředí, takže fanoušky dané věci potěší, ale nemusí být vhodná pro každého, s čímž jsou nově naprosto smířeni a je to v pořádku.
"Věříme, že úzce, více specializovaná hra je lepší pro hráče, kteří daný žánr či styl milují."
Francouzský výrobce by chtěl, aby se každá hra strávená ve hře počítala, aby šlo o hluboké zážitku v daném žánru a aby hráči měli pocit, že šlo o kvalitně strávený čas.
Tohoto pocitu by rádi dosáhli pokračujícími inovacemi. Ty mají být základním pilířem všech budoucích her UbiSoftu, ať už se tím myslí nový vizuální styl či nové uchopení starých známých herních mechanismů. Každá příští hra firmy by se měla snažit nějak zásadně odlišit od ostatních, nabídnout hluboký zážitek, vysoký kvalitativní standard i nové způsoby pro hráče, jak se mohou vyjádřit či spolu propojit.