UbiSoft opatrně srovnává Watch Dogs s GTA 5, aby se nedotkl jeho obdivovatelů
Upřednostnil prý hustotu města před rozlohou. A jinak?
Vlastní zpráva - po dřívějším oficiálním plakátu, na kterém vyzýval, že dva měsíce strávené v Los Santos z GTA 5 jsou až až, a nechť se v listopadu přesunete do jeho Chicaga, se dnes UbiSoft v rozhovoru na Eurogamer Expo konkrétněji vyjádřil k častému srovnávání jejich díla s konkurenční hrou též v otevřeném světě. Pravda, není to úplně nezávislý pohled, ale jiné vodítko - vedle posuzování hratelnosti a atraktivity misí z desítek minut souvislých videí, což pro Watch Dogs naposledy nevyznělo moc dobře - v současnosti bohužel nemáme.
"Rád bych vyzdvihl spíš hustotu města než jeho rozlohu, než vzdálenost z bodu A do bodu B. Ve Watch Dogs klidně můžete nehybně deset minut stát na místě a jen skenovat okolojdoucí lidi," nastínil jeho kreativní ředitel Jonathan Morin, jakou si našli parketu, jak se vedle populárního GTA 5 profilovat a jak na trhu mohou koexistovat.
Odmítl přitom prozradit velikost herního Chicaga v kilometrech čtverečních, ale slovy výše zřejmě mínil, že taková hustota obsahu v GTA 5 nikde není. To je marketingově docela chytré tvrzení, se kterým se přitom vyhnul konfliktu s obdivovateli druhé hry, což by Watch Dogs určitě nepomohlo, kdyby do takového střetu šlo a nějak se vůči ní kriticky vymezovalo, když má momentálně tolik příznivců. Jiná věc je, jak dlouho může to citované špiclování a přehrabování se v obrovské kartotéce informací člověka bavit, bude to vůbec těch deset minut...?
Že ve Watch Dogs na rozdíl od hitu Rockstaru absentují letadla, se už ví déle, a UbiSoft tento jejich nedostatek nyní obhajuje takto: "V GTA 5 má rozlehlý svět smysl, když v něm existují letadla. Ale my jsme se prioritně zaměřili na vysokou hustotu města, než abychom ho dvoj až trojnásobně zvětšili, i směrem nahoru, protože pak by se musely objekty začít opakovat, čehož jsme se chtěli vyvarovat."
A jak by kreativní ředitel UbiSoftu srovnal zpracování Watch Dogs oproti GTA 5, to řekl zase VideoGameru. Osobně to vidí tak, že se jedná o dvě odlišné, dvě skvělé hry, a před Rockstarem otevřeně smekl, že s GTA 5 odvedl úžasnou práci.
"Nicméně po technické stránce by porovnávání nextgen hry s tou určenou pro starou generaci nebylo fér, ačkoli to nesnižuje vynikající výkon Rockstaru na poměry old-genu," prohlásil Jonathan Morin pro Eurogamer. S dovětkem, že PC prý bude asi nejlépe vypadající verzí Watch Dogs, zatímco Wii U verze má být někde mezi old-genem a next-genem. Jak vyšlo najevo před pár hodinami, hra běží i na nextgenu jen v 30fps.
Kritiku ohledně přílišné podobnosti s moderními pasážemi Assassina od toho samého studia v Montrealu komentoval autor slovy, že že hlavním rozdílem je hackování a možnost nabourání se do vašeho světa jiným živým hráčem v multiplayeru (další online režimy budou odhaleny až později). "Konverzace s tvůrci série Assassins Creed jsou pro nás velmi přínosné a užitečné, sdílíme takto zkušenosti, co mají hráči rádi a co ne. Ale Watch Dogs je hratelnostně samozřejmě úplně rozdílná hra, i díky častému využívání prostředí ve váš prospěch."
Co se týče přizpůsobení hrdiny, sice budete moci drobně změnit Aidenovu vizáž, ale vše se tu spíš točí kolem stromu schopností. Tedy rozhodování se, kterým směrem se chcete rozvíjet dál, s čímž si pak odemknete další související výbavu. O drobných úpravách zbraní nebo aut prý Watch Dogs nebudou.