UbiSoft se pokouší vysvětlit, proč jsou digitálky dražší než krabicovky
Neuhodli byste to.
Na výroční finanční konferenci čelil Yves Guillemot nepříjemné otázce jednoho analytika, proč jsou konzolové digitální hry tak mastné, když přitom mají nižší náklady a méně prostředníků v distribučním řetězci než krabicovky.
Pokud byste si dnes chtěli pořídit třeba Assassins Creed 4 na PS4, tak krabicovku seženete díky stáří 1,5 roku za 19 dolarů, zatímco digitálka je na PS Store i Amazonu pořád na 40 dolarech. Proč takový rozdíl?
"Potřebujeme se zbavit skladových zásob krabicovek v obchodech ještě předtím, než snížíme cenu digitálky. Tyto konzolové digitálky nereagují na požadavky trhu tak rychle jako PC verze," vysvětlil šéf UbiSoftu.
Takže těch 20 dolarů navíc, co zaplatíte za digitální verzi té samé hry, je vlastně jen kvůli způsobu spravování zásob ze strany výrobce. Ten to považuje za nový trend v novém druhu byznysu.
Zčásti to takhle funguje i díky potřebě zachovat dobré vztahy s kamennými obchody, aby u příští velké hry od této firmy v budoucnu vzaly velké objednávky, aniž by se musely bát, že jim zbydou a budou si s nimi leda tak moci vytapetovat kancelář, pokud by byla digitálka cenově lákavější než fyzicky vyrobený kus ležící ladem v regálu.
Yves Guillemot nicméně věští, že takhle to bude jen dočasně, dokud budou krabicovky u velkých her dominovat (nyní prý tvoří 80 ze všech prodejů PS4/X1 verzí). Později asi i konzolové digitálky převezmou to, jak to běžně chodí s PC hrami, čili že jsou brzy zlevněné i digitálky, aniž by se braly nějaké větší ohledy na stavy zásob v kamenných obchodech, protože na PC je dnes zastoupení digitálu větší než na konzolích.