Skip to main content

Ubisoft: Vývoj na PlayStation 4 je radikální změna

K lepšímu, je třeba podotknout.

Šéf Ubisoft Montreal Yannis Mallat řekl v rozhovoru pro server CVG, že práce na PlayStation 4 je radikální změnou oproti předchozím konzolím od Sony. Může za to zejména PC architektura, se kterou umí většina vývojářů pracovat.

Dokonce to ukázal na anekdotě popisující složitý vývoj na PlayStation 2 a PlayStation 3. Prozradil, jak jednou nalezl na stole jednoho vývojáře knihu, ze které se vyklubala dokumentace pro vývoj na PS2. Celá ta kniha byla napsaná v Japonštině a programátor mu řekl, že musí podstupovat lekce Japonštiny, aby z konzole vytáhl, co může.

V té době Mallat poznal, jak těžké bylo vyvíjet na PS2, ale s PS3 se to nijak nezlepšilo. "Ten den jsem pochopil, jak komplexní bylo vyvíjet něco na PlayStation 2. Takže jsme byli dost zvědaví, jak na tom bude PlayStation 3 co se týče architektury, ale bylo to téměř to samé. Ovšem ještě složitější," popisuje.

Když začal Ubisoft vyvíjet next-gen tituly jako Watch Dogs a Assassin's Creed IV: Black Flag, činili tak na výkonných PC, což se ukázalo jako velice chytrý krok, když pak Sony prozradila, že PS4 je postavena na PC architektuře.

"PS4 je velice příjemné překvapení, protože jde o architekturu, se kterou jsou všichni obeznámení. Vyplatilo se nám zaměřit se na high-end PC, protože ten přechod není tak složitý."

Read this next