Skip to main content

UbiSoft musel na kobereček, proč Assassins Creed Unity nešlape naplno

Má jedno zvláštní a jedno rozumné vysvětlení.

Že tvůrci nestíhají, je zřejmé už z odkladu z konce října na půlku listopadu. A nyní sáhli ještě po jiném kompromisu, protože Assassins Creed pro nové konzole prostě před Vánocemi vyjít musí za každou cenu, jinak by to rozhodilo finanční výsledky UbiSoftu.

Ten přišel se zvláštním vysvětlením, proč obě verze, pro PlayStation 4 i pro Xbox One, pošlapou v době vydání jen v rozlišení 900p a 30 snímcích za vteřinu, což včera vyvolalo poprask.

A zaručujeme, že takové zdůvodnění jsme ještě od nikoho předtím neslyšeli a že se nebude moc líbit, protože v podstatě penalizuje majitele jedné konzole za tu druhou a výhodné to je pouze pro výrobce:

"Rozhodli jsme se, že hra poběží na PS4 i X1 se stejnými parametry, abychom se vyhnuli všem debatám okolo," řekl producent Vincent Pontbriand pro VideoGamer. Se zjevnou narážkou na časté srovnávání nebo situace např. s Tomb Raiderem, kdy X1 verze doplácela v prodejích na to, že se vědělo o kauze s horším rozlišením.

A reálný důvod, proč Unity nepošlape naplno, tedy v 60fps a 1080p, jak se od výkonných konzolí dopředu čekalo? Za vším není grafický čip, který je výkonný, nýbrž procesor v konzolích, který toho v takovém otevřeném světě musí počítat zkrátka moc.

"Procesor se musí starat o umělou inteligenci a jelikož počet NPC postav naráz na scéně je ve hře velmi vysoký, všechny systémy musejí běžet paralelně. Tím jsme narazili na strop a frustrovalo nás to, ale AI tvoří důležitou součást hry. Není to tedy kvůli grafice, pokud bychom chtěli, klidně by jela v 100 snímcích za vteřinu," říká autor.

Vloni s AC4: Black Flag došlo k tomu, že hra také byla nejprve v 900p a 30fps na obou konzolích, ale později PS4 verze dostala patch, který ji vylepšil na 1080p. Jestli se tak stane i letos, zatím netušíme.

Read this next