UbiSoft: Free-2-Play nenahradíme hardcore hry
Jdou do nich kvůli stejnému výdělku při 95% pirátství na PC.
Po konferenci UbiSoftu na Gamescomu či přeměně Command and Conquer na Free-2-Play se o rozmachu tohoto fenoménu všude mluví ještě více než dříve, což reflektoval i pondělní komentář.
Pohnutky vydavatelů, kteří houfně přecházejí na obchodní model Free-2-Play, vysvětlil v rozhovoru pro sesterský server GamesIndustry jeden z nejpovolanějších, šéf UbiSoftu.
"Přibližně 5 až 7 procent hráčů Free-2-Play titulů platí za obsah, což je to samé, kolik lidí nám platí za originální PC hry postižené 93-95% pirátstvím," obhajuje jejich postup Yves Guillemot, aniž by doložil, z čeho vysokou míru pirátství přesně čerpá.
Podle šéfa UbiSoftu jsou pro ně Free-2-Play tituly výhodnější, protože jsou levnější vyrobit a distribuovat (než standardní placené AAA hry). "Umožňují nám vzít obsah vytvořený v minulosti, grafické podklady atd. a upravit vše tak, aby to vyhovovalo měnícím se choutkám a požadavkům našich zákazníků," upřímně přiznal recyklaci.
Yves Guillemot nicméně ujistil, že rostoucí Free-2-Play nabídka a výdělky nenahradí dosavadní sektor hardcore her. Ty podle něj opět získají na významu po příchodu přehnaně dlouho vyhlížené nové generace konzolí, od kterých si slibuje, že plnohodnotné placené hry na trhu opět nakopnou.