Ubisoft chce nabízet hráčům tolik věcí, že nebude třeba DRM
Že by zmírnili svou taktiku na PC?
Šéf Ubisoftu Chris Early řekl Eurogameru, že hodlají do svých her přidávat tolik věcí, že časem nebude třeba na PC vůbec bojovat s pirátstvím pomocí DRM.
Receptem by podle něj mohlo být, že hráč bude chtít originální hru, aby měl plný zážitek podobně, jako když hraje MMO. Tím myslí dodatečný obsah, propojení se sociálními sítěmi, hry ukládané do cloudu nebo i hrané z cloudu a podobně.
"Budou pak pořád existovat piráti? Ano, budou. Bude ale osoba, která chce opravdový zážitek ze hry, tím pirátem? Doufáme, že nikoliv."
Vyjádřil se také k jejich kontroverzní DRM, která u některých jejich her jako Driver: San Francisco nebo Anno 2070 vyžadovala neustálé připojení k internetu. Což znamenalo, že když se nedávno přesouvaly servery Ubisoftu, tyto dvě hry nefungovaly.
"Je fér, že si někdo užívá naši hru, aniž by nám za to něco dal? Byla by to charita a pokud by hry fungovaly jako charita, tolik by jich nevznikalo. Je ale třeba najít kompromis mezi zabráněním, aby se tohle dělo a nepoškozovat ty, co nám zaplatili."
Říká, že dosud není perfektní a dokonalé řešení. "Někteří mají technologická řešení, někteří mají designová řešení a někteří nepoužívají žádné DRM a prostě předpokládají, že ztráty z pirátství jsou součástí tohoto byznysu," řekl s jasnou narážkou na CD Projekt. "Někteří zase mají striktní DRM, někteří přidávají do her obsah. Zatím neexistuje nejlepší řešení. Zajímavé ale bude najít způsob, jak mít dostatek věcí, aby DRM mohlo zmizet."