UbiSoft bude vydávat pokračování slavných sérií ještě častěji
Jak se mu dařilo v uplynulém roce a co si slibuje od nextgenu?
Když už teď se mnohým nelíbí, že Assassins Creed vychází pravidelně rok co rok, což tvůrci obhajují tím, že to tak hráči přeci chtějí (jinak by prý s každým dílem nerostly prodeje), tahle zpráva pro ně asi bude studenou sprchou. UbiSoft dnes potěšil své akcionáře na finanční konferenci záměrem, že hodlá vydávat nové díly zavedených sérií v ještě větší frekvenci než dosud, aby "zajistil zaručené a více zřetelné plynutí budoucího zisku".
"Věříme, že vlastníme obrovskou výrobní kapacitu, síť sestávající z 26 mezinárodních studií s více než 7 tisíci vývojáři, jejíž strukturu jsme nyní optimalizovali, aby šlo vydávat ještě více kvalitních her z existujících sérií i nových značek," prohlásil Yves Guillemot, šéf UbiSoftu. Jednou z těch pravidelně vydávaných sérií má být Far Cry, vyplynulo jen tak mezi řečí z jeho zařazení mezi kandidáty na nejúspěšnější série na nextgenu (spolu s Watch_Dogs).
Současně s tímto záměrem byla zveřejněna celková čísla za uplynulých dvanáct měsíců: Far Cry 3 vyexpedoval 6 milionů kusů (součet krabicovek a digitálek), takže mu od února přibylo 1,5 milionu. Assassins Creed 3 je aktuálně na 12,5 milionech kusů (k němu přibylo od zimy jen 500 tisíc) a Just Dance 4 na 8,5 milionech kusů. Nedávná odbočka Far Cry 3: Blood Dragon se prý stala nejrychleji prodávanou stáhnutelnou hrou v historii firmy, ale o její čísla se nepodělila.
V následujícím fiskálním roce, který končí 31. březnem 2014, uvede UbiSoft na trh dvě ještě neohlášené velké hardcore hry. Jedna z nich má být pokračováním zavedené značky - odhaduje se, že se tím myslí něco od autorů Drivera z UbiSoft Reflections či Rainbow Six Patriots (prý mířící jen na next-gen), ačkoli ti už byli jednou oznámeni. Druhá má být úplnou novou značkou, čímž se však nemyslí Watch_Dogs, s nímž se i nadále počítá coby startovní hrou pro PS4.
Celkem máme od tohoto výrobce na podzim 2013 a v zimě 2014 dostat 5 velkých her, mezi něž řadí Assassins Creed 4, Splinter Cell: Blacklist a Watch_Dogs (plus ty dvě výše zmíněné neohlášené), což je o dvě více než před rokem. Zato ten projekt 1666 od odkoupených THQ Montreal a nadvakrát vyhozeného zakladtele série AC (Patrice Desilets) byl prý dočasně pozastaven kvůli "nenalezení společné řeči na jeho vizi".
Celkově se UbiSoftu finančně náramně dařilo, hlavně jeho hrám pro hardcore hráče, které mu vygenerovaly třikrát větší tržby (928 milionů eur) než mainstreamové tituly pro příležitostné hráče (328 mil. eur, cca 20% příjmů), čímž si pro sebe ukrojil větší podíl na celkovém herním trhu. Meziročně zaznamenal vyšší hrubý zisk (o řádově desítky milionů eur) než za stejné období před rokem. Digitální distribuce, mezi což počítá F2P a DLC, nyní tvoří 12% jeho příjmů.
Jak je patrné z hitparády výše, v celkových prodejích napříč všemi hlavními platformami za období 2005-2012, čili za 8 let dosavadní generace, boduje UbiSoft se sérií Assassins Creed na 5. místě a Just Dance na 12. místě. I do budoucna si francouzský vydavavatel slibuje obří příjmy, které chce vystavět na těchto čtyřech pilířích: kvalitní hry, pravidelné vydávání sérií (těžící z vysoké výrobní kapacity), znalost online služeb a konektivita.
"Nová generace konzolí právě začíná a nabídne hráčům bezprecedentní zážitky se zásadním pokrokem v kvalitě her a výjimečnému vtažení hráčů, i díky umělé inteligenci a emocím. Také budou těžit ze zabudování všech inovací, které v minulých letech prošlapaly online a sociální hry, díky čemuž budou hráči na next-genu moci vytvářet vlastní dobrodružství a sdílet je s komunitou přímo ze svého obýváku, ať už jde o živé vysílání nebo instantní dema," nastínil vizi PS4 a Xboxu šéf UbiSoftu, aniž by se slovem zmínil o Wii U.