U World of Warcraft vydrží jen 30% hráčů
Blizzard proto překope úvod hry.
Sedmdesát procent nových hráčů World of Warcraft ho nedohraje dál než na dosažení 10. levelu postavy. Pokud se přes tuto "magickou" hranici dostanou, je docela pravděpodobné, že u hraní vydrží dlouho. Tato čísla nejsou překvapivá, stačí vzpomenout na dřívější statistiky od Valve, jak nízké procento hráčů dohrálo epizody pro Half-Life 2.
Aby hra ve své časné fázi dokázala zaujmout více než 30% uživatelů zkušební verze World of Warcraft, snaží se Blizzard překopat její úvod. Spousta zatím neupřesněných změn do obsahu základního WoW, jež také zvýší znovuhratelnost pro veterány, má přijít s třetím datadiskem Cataclysm. Jeho vývoj prý odsýpá výborně a znovu by potvrzen na závěr roku 2010.
Jinak také příšlo to, co někdy nevyhnutelně muselo - počet hráčů World of Warcraft přestal růst. Uživatelská základna zůstala na 11,5 milionech, tedy na stejném čísle co před rokem. Důvodem má být mimojiné to, že 50% z těchto hráčů pochází z Číny, kde dosud nevyšel datadisk Wrath of Lich King.