U tvůrců Spore se propouštělo
Reakce EA na situaci v herním průmyslu.
Uvádět na trh nějakou hru v době krize se nevyplácí a lepší je ji uměle odložit, zjišťuje čím dál tím více firem. Možná jste si i vy všimli, že poslední dobou razantně ubylo vychloubačných zpráv, jak se ta která hra za první týden či měsíc skvěle prodává. Naopak, začíná platit pravidlo, že po vydání hry firma zkrachuje nebo výrazně propouští.
To je případ nejen tvůrců Wolfensteina či švédských GRIN, ale nově i studia Maxis vlastněného Electronic Arts. To potvrdilo sérii výpovědí v týmech, které pracovaly na Spore a The Sims. Přesná čísla o počtu propuštěných neznáme, podle spekulací nemají být zanedabatelná.
"V herním průmyslu je normální, že se velikost studia průběžně mění v reakci na situaci na trhu," praví oficiální prohlášení Maxisu. Nicméně na budoucí podpoře Spore a daších her se prý nic nemění.
Nezodpovězeno zůstává, proč k propouštění vlastně došlo. Protože se The Sims 3 velmi dařilo, tipujeme, že by mohlo jít o reakci na odbyt červnového datadisku Galactic Adventures pro Spore. S tím měli EA velké plány a chtěli pro něj vyrábět přídavky jak na běžícím pásu, podobně jako pro Sims, ale moc se toho neděje a energie je spíš směřována do odnoží pro Nintendo, jako Spore Hero . Nebo se prostě jen propustili přebyteční pracovníci, podobně jako po dokončení Wolfensteina a X-Men Wolverine v Raven Software?