Skip to main content

U tvůrců Mortal Kombat 11 prý panovalo toxické prostředí

Výpověď bývalých vývojářů.

Nelichotivou výpověď o údajných pracovních podmínkách ve studiu NetherRealm, tvůrců nedávného Mortal Kombat 11 (Xzone.cz), přinesl web Variety.

Podle sesbíraných svědectví tam prý panovalo toxické prostředí, kde byly šikanovány ženy, personální oddělení vše zahrávalo do autu a při dokončování hry byly standardem až stohodinové pracovní týdny, bez volných víkendů. Měl být navozen pocit strachu, aby se všichni báli, že budou nahrazeni levnými studenty jen za 14 dolarů za hodinu (kteří potřebují do životopisu zmínku o práci na AAA titulu) nebo že jim zatrhnou budoucí povýšení na lepší pozici.

Vše způsobila, vedle špatného managmentu, prý lednová novinářská předváděčka MK Day, kvůli které nabrala tvorba hry značné zpoždění, navzdory původním proklamacím, že to nehrozí. A to si měli být vědomi faktu, že už předtím byli ve skluzu zhruba tři měsíce. Dohnán neměl být ani po vydání, kvůli prací na několika plánovaných patchích pro řešení problémů s herní měnou a jinými nedostatky.

Špatná firemní kultura prý v NetherRealm vládla už od dob Injustice 2, kdy došlo k úniku a všichni byli postaveni do motion-capture studia, kde bylo vedením vyhrožováno, že pokud neprozradí jméno toho, kdo vše vynesl ven, vyhodí všechny externisty.

Zesměšňovány měly být i všechny ženy v kanceláři, kterým prý mužští zaměstnanci dali srandovní přezdívky nebo je běžně nazývali ku*vami. Přesčasy prý nebyly vyloženě povinné, ale vedení předpokládalo, že se o dohánění všichni podělí rovným dílem.

Oficiální reakce studia na článek Variety? Situací se hodlá zabývat, i zlepšit do budoucna plánování, aby se předešlo vražednému finišování, což ostatně minule slíbili i BioWare s ohledem na Anthem. Také prý existují anonymní cesty, jak zaměstnanci mohou vznést různá obvinění vůči kolegům.

Read this next