Týden dojmů Eurogameru z chystaných hitů začíná
Uvnitř úryvky z vlastních článků + plán VITA-týdne.
Bilancování uplynulého roku skončilo, nastal čas dívat se dopředu. Nadcházející měsíce totiž budou z pohledu hráčů mimořádně úrodné, jak vyplynulo i z kalendáře.
Některé z nejočekávanějších her zimy a jara si Eurogamer měl možnost osobně vyzkoušet. V příštím týdnu, přesně od 28. ledna do 3. února, tu proto mezi články nenajdete nic jiného než vlastní dojmy z těchto ještě nevydaných hitovek.
Odstartuje ho v pondělí Pavel Oreški s exkluzivními dojmy z vyzkoušení sledovaných Aliens: Colonial Marines: "Při přebíjení jsem byl pro Xenomorphy chutná jednohubka. Jediná efektivní taktika proti přesile vetřelců tkvěla ve střídavém trefování potvor, protože pár přesně mířených ran je dokázalo alespoň na pár sekund zastavit. Přesto je důležité zůstat pohromadě, protože vetřelci vidí skrz zdi a jakmile se odpojíte od svého týmu, sesypou se na vás jako vosy na rozteklou zmrzlinu. Ovládání na xboxovém ovladači nebylo ničím zajímavé, ale zaujal mě typický radar, který zjišťuje polohu nepřátel. Na obrazovku jsem ho musel pomocí tlačítka manuálně vytáhnout a v té chvíli jsem nedokázal ovládat pušku. Měl jen tři ukazatele vzdálenosti, ale většinou jsem stihl zareagovat pouze v momentě, kdy jsem si vetřelce všiml v nejvzdálenější zóně. Jinak už bylo pozdě..."
Po úterních dojmech Martina Zavřela z Dead Space 3, jehož plná verze buší na dveře, budou mezi vrcholy středy patřit dojmy z rozehrání úvodních pár hodin BioShock Infinite: "Scénu útěku z bortící se vězeňské věže bych bez nadsázky popsal jako jednu z nejpoutavějších, jakou jsem poslední dobou ve hrách viděl. Je sice naskriptovaná a striktně lineární, prolétnete se však během ní tolikrát volným pádem, sjedete po tolika Skyline kolejnicích, vyhnete se tolika pokusům Songbirda rozdrtit vás na kaši a neustále se přitom budete pokoušet zachránit roztomilou krasotinku, že okamžitě zapomenete na negativa, která mohla vyvstat na začátku hry. Elizabeth se stane srdcem a duší celého Infinite. Její přítomnost rozproudí i akční část hry. Vlastní totiž podivné speciální schopnosti, které jsou pravděpodobně důvodem pro její únos. Nazývá je tears a zpřístupňuje díky nim jiné dimenze reality. Dívka dokáže „vysnít" věci a ty se objeví na místě, kde je chcete mít..."
Neméně těžký kalibr nastoupí na scénu ve čtvrtek s dojmy Miloše Bohońka z mulťáku březnových Gears of War: Judgment - viz úryvek: "Klání jsem začal na straně modrých a jako třídu zvolil inženýra, který umí pokládat automatické stacionární střílny. Jde o esenciální prvek celého defenzivního schématu, stejně jako jeho schopnost opravovat poškozené ostnaté dráty, přes něž se většina Locustů ke generátoru nedostane. Na druhou stranu je inženýr vybaven pouze brokovnicí (plus nějaké dodatečné plivátko) a osobně jsem z ní vystřelil jen párkrát, spíše jsem přebíhal mezi několika přístupovými cestami ke generátoru, renovoval zábrany a pokládal kulomety. Na citelnější akci došlo až ke konci zápasu, kdy Locusti prorazili obrannou linii a já, klasicky gearsovsky, zaklekl za nejbližší kryt nebo mezi nimi skákal parakotouly..."
V pátek se Martin Klekner podělí o aktuální dojmy ze StarCraft II: Heart of the Swarm a v sobotu na ně naváže opět Miloš Bohoňek s pocity z uzavřené novinářské prezentace The Elder Scrolls Online. Odpoví vám, jestli je potřeba dopředu propadat skepsi, nebo jestli na tomhle nepřímém nástupci Skyrimu může být něco zajímavého: "Autoři se snaží neplnit hru pouze generickými questy podle typického MMORPG schématu: postava A chce nechat zabít postavu B a pak podat hlášení. A tak se hráč vypravil na místo dávné bitvy, kde byl dnešní vlkodlak kdysi pompézně poražen, s nadějí, že se od zdejších neklidných duší mrtvých vojáků dozví něco o jeho slabinách. Obstaral si magické brnění a cestoval s ním několik století do minulosti, do doby oné osudové bitvy (mydlilo se v ní asi tak deset lidí, ale budiž, občanská válka ve Skyrimu také nevypadala moc velkolepě). Tam během souboje s vlkodlakem zjistil, že je třeba bestii nalákat k ohni, kterýžto element ji degraduje na slabšího lidského protivníka..."
A příští neděle? Vedle předtočeného podcast-speciálu, kde jsme si zahráli na vševědoucí analytiky a pokusili se dopředu odhadnout, jak dopadne každá z na letošek chystaných, už oznámených áčkových her (viz dlouhý seznam), nemůže být třešničkou na dortu, která Týden dojmů Eurogameru završí, nic menšího než něco k Grand Theft Auto 5.
Hned poté se od pondělí 4. února rozjede další avizovaný speciál, tentokrát VITA-týden. Máte pravdu, že jsme ho slibovali už na přelom roku, ale tehdy byly z pochopitelných důvodů zestárnutí upřednostněny autorské komentáře o nejlepších hrách roku. Přínosem je, že takto speciál akorát vyšel plus mínus na oslavu 1. narozenin uvedení tohoto handheldu od Sony.
Této symbolice ostatně odpovídá i skladba recenzovaných her z VITA-týdne, které jsou vším možným, jen ne nejnovějšími. V podstatě pokrývají celý první rok života VITA, když se ohlížejí za těmi nejpovdenějšími kousky úvodních 12 měsíců handheldu, které snad vyvrátí všeobecně rozšířený mýtus o nedostatku solidních her. Těšit se můžete na zhodnocení Uncharted: Fight for Fortune, Gravity Rush, Zero Escape, Virtua Tennis 4, Ridge Racer, Reality Fighters, Smart As, Resistance, Mortal Kombat, Everybody's Golf a Wipeoutu, které připravili Agarwel Idiriz, Martin Zavřel a Pavel Oreški.
Příjemné čtení a na shledanou v polovině února,
Jan Doskočil, šéfredaktor