Tvůrci Jurského parku ohodnotili vlastní hru 10/10
I negativní reklama je reklamou.
V enormně natřískané předvánoční sezóně, kdy největší firmy vynakládají stamiliony dolarů na propagaci, je pro menší hry velice obtížné prosadit se v obchodech, ani média nemají kapacity či prostor na jejich pokrytí (takže se na ně dostane až později). Ani bychom se proto nedivili, pokud by následující aféra byla vyvolána úmyslně s cílem zviditelnit se, protože bylo dopředu jasné, že se toho všichni chytí. Zkrátka, někteří se ze zoufalství uchylují k zvláštním praktikám...
Začalo to tím, že na Metacritic se objevily čtyři osamocené uživatelské recenze včera vydané hry Jurassic Park: The Game od Telltale Games. A "překvapivě", od všech pisatelů si odnesla maximální hodnocení 10 z 10.
Podezřele nekritický a nadšený tón uživatelských recenzí, kde se to hemží obraty typu "Takhle by to vypadalo, pokud by se Steven Spielberg rozhodl režírovat Heavy Rain", přiměl GameSpot, aby zadal přezdívky jejich pisatelů do Googlu. Z něj rychle vylezlo, že se jedná o pracovníky vývojářského studia Jurského parku, konkrétně o tvůrce filmečků či uživatelského rozhraní.
Je podobné vychvalování vlastního produktu v pořádku? Podle zástupce firmy Telltale Games ano: "Necenzurujeme to, co naši zaměstnanci napíší na internet. Pouze jsme je instruovali, aby při psaní na herní média dali na vědomí, kde pracují. V tomto konkrétním případě byli naši dva zaměstnanci tak pyšní na hru, na níž pracovali, že ji pozitivně označili na Metacritic při podepsání se pod rozpoznatelnými přezdívkami z online fór a jejich XBLA profilů."
Bohužel, v uživatelských recenzích Metacritic s 10/10 toto jaksi zapomněli dodat a asi ne všichni lustrují věrohodnost každého pisatele dáváním jeho přezdívky do vyhledávače, že?
Jak známo, i negativní reklama je reklamou. Prestiž neprestiž, o tu asi tady tolik nejde. Nejhorší na tom celém je, že všechny herní servery na internetu, Eurogamer nevyjímaje, otisknutím této zprávy udělali Jurskému parku perfektní reklamu a spousta lidí se o něj dozví nebo začne zajímat už jen kvůli této kauze. A o to tu šlo až na prvním místě...