Tvůrci Drivera obhajují DRM Ubisoftu
"Pirátství je na PC naprosto neuvěřitelné."
Proti pirátství na PC se podle vývojářů z Ubisoft Reflections musí něco dělat. Ubisoft má proto "každé právo" chránit svoji investici do her, třeba právě pomocí své kontroverzní DRM ochrany.
"Něco prostě udělat musíte. Pirátství je na PC naprosto neuvěřitelné. Vývoj her stojí ohromné peníze a musí být chráněn. Kdyby pirátství nezpůsobovalo takové problémy, tak bychom DRM nepotřebovali," řekl Eurogameru zakladatel studia Martin Edmonson.
Edmonson nezapomněl zmínit ani bazarové prodeje her. Z těch vydavatel ani vvojář nevidí ani korunu. "Já vím, kolik práce, snahy, peněz a rizika jde do vývoje her. A myslím si, že je jenom správně, aby každý, kdo je do vývoje nějak zainteresován, z toho po finanční stránce mohl něco mít."
"Jestli chcete, aby se hry produkovali na takovéto úrovni, aby jejich produkce stála tolik, co stojí... Každý by chtěl něco za nic, že? Je to velmi, velmi nákladné a je to hrozně velké riziko. Je to prostě něco, na co si musíme zvyknout, protože se to bude stávat," řekl Eurogameru Edmonson.
PC verze aktuálního Driver: San Francisco se dělala v jiném studiu a vývojáři nerozhodovali o tom, zda DRM do hry začlenit, či ne. "Implementace DRM není rozhodnutí, které by dělali vývojáři. Je to čistě rozhodnutí vydavatele. Vydavatel má každé právo chránit si svoji investici." Stejně tak bylo rozhodnutí vydavatele do hry zařadit Uplay Passport - ten funguje podobně jako známý EA Online Pass - po vložení kódu zpřístupní online funkcionalitu hry.