Skip to main content

Tvůrci Crysis 2 spílají na konzolový HW

V další generaci chtějí mnohem více RAM.

Že Crysis 2 bralo značné ohledy na konzole, to je veřejným tajemstvím, viz třeba kauza s DX11 patchem. Podle některých hlasů kvůli tomu nastala anomálie, že první díl hry pro PC vypadal lépe než dvojka. Nepočítáme-li politická vyjádření typu "Na PS3 nevidím žádné rozdíly v grafice", tvůrci na to dosud raději nijak nereagovali, až nyní.

"Pokud bych měl něco vzkázat Microsoftu a Sony, souviselo by to s pamětí. Xbox360 i PS3 ji mají vážně velmi málo a jedná se o jeden z nejvíce omezujících faktorů, co se týče vizuální stránky her," řekl v rozhovoru s Eurogamerem grafický inženýr Tiago Sousa ze studia Crytek.

"Velmi bych přivítal, kdyby další konzole disponovala minimálně 8 GB RAM," dodal. Jak známo, Xbox 360 má (podobně jako PlayStation 3) pouze 512 MB DDR3 RAM, z čehož je navíc polovina vyhrazena na systémové zdroje, takže na grafiku zbývá jen 256 MB RAM.

Z tohoto hlediska je vůbec zázrak, že se Cryteku podařilo grafiku Crysis 2 na něčem takovém rozchodit. I vzhledem k minimálním požadavkům PC verze, která potřebuje ke spuštění 2 GB RAM (nebo 3 GB RAM na Windows Vista).

Read this next