Tvůrce XCOM nemá radost z předělávky série
Podle něj se 2K snaží FPS raději ukrýt.
Bylo to trošku překvapení. O tom, že 2K pracovali na FPS podle série X-COM, se vědělo už nějakou dobu, ale pak najednou řekli, že FPS hra vyjde až v roce 2013 a tento rok vyjde reboot strategické tahové série. Což fanoušky potěšilo, ale vrhlo to trošku podezření na onu FPS hru. "Vypadalo to, jakoby se 2K snažili po té FPS hře zamést všechny stopy," řekl časopisu Edge Julian Gollop, který sérii v roce 1994 vymyslel.
"Ta tahová strategie nebude mít moc velký rozpočet, takže nepůjde o nic výjimečného," myslí si také. Dnešní vydavatelé jsou totiž přesvědčeni, že tahové strategie už dávno nejsou příliš populární. "Žádných technických inovací se určitě nedočkáme." Podle jeho slov by ale mohla hra obsahovat náhodně generované levely, zničitelné prostředí a lepší umělou inteligenci. "Ale když se člověk dívá na obrázky, asi se nic takového moc očekávat nedá."
Gollop je navíc přesvědčen, že pohled z třetí osoby ve 3D prostředí bude pro hráče X-COM "dezorientující". Sám prý vybral izometrický neměnný pohled, aby se mohli hráči více soustředit na strategii.
A co si myslí o té FPS hře? Nemá radost. "Byla to obrovská škoda, protože se rozhodli jít stejnou cestou jako předchozí X-COM hry - Interceptor a Enforcer. Jinými slovy, udělali něco úplně jiného než tahovou strategii.
Kompletní obsáhlý rozhovor s Julianem Gollopem si můžete přečíst na stránkách časopisu Edge.