Tvůrce Minecraftu si myslí, že EA systematicky ruinují hraní
Rozčílil ho balíček "nezávislých" her od EA. Ale kdo tady má právo definovat, co je indie?
Twitteru vděčíme za možnost dozvědět se názory osobností, které mají co říct a jinak by jejich myšlenky zůstaly veřejnosti utajeny. A podobně jako se tam EA navezli do Black Ops 2, nyní se pro změnu naváží někdo do nich.
Tím člověkem je respektovaný Markus "Notch" Persson, stvořitel úspěšného a ziskového Minecraftu. Doběla ho rozpálila nová nabídka EA na Steamu, pojmenovaná jako balíček nezávislých her, ve které se za zvýhodněných 18 eur skrývají menší stáhnutelné tituly EA: oba díly Deathspank a Shank, Warp a Gatling Gears.
"EA že vydávají indie bundle? Tohle není způsob, jak to funguje, EA. Přestaňte se pokoušet ruinovat všechno, vy bando cynických bastardů," vzkázal jim Notch. Později ještě dodal: "Nezávislí hraní zachraňují, zatímco EA ho systematicky ničí."
Zkrátka, autorovi Minecraftu asi vadí, že se gigant EA rozhodl (že by snad po vzoru Indie Bundle, naposledy s českou Botaniculou? pozn.ed.) použít populární slovíčko "indie" (nezávislý) pro něco, co "indie" podle jeho přesvědčení vůbec není, protože jsou pod tím podepsaní ti "zlí" EA.
Vracíme se tak k odvěkému sporu: Kdo tady definuje nebo rozhoduje, co je indie a co indie už ve skutečnosti není? Mají právo označovat se za indie jen ty hry, které vznikly doma na koleně bez investora a bez reálné vidiny návratnosti vloženého času/peněz? Nebo jsou indie hry, které vymyslel pouze geniální jedinec s originálním nápadem a přes noc se z něj stal milionář na Steamu? Jsou jednohubky Flow, Flower nebo Journey na PS3 ještě částečně indie nebo už nikoli, když je financuje Sony a poskytuje tvůrcům zázemí svých kanceláří...?
Kupříkladu povedený Deathspank od Rona Gilberta, spoluautora Monkey Islandu a Manic Mansion, který je v onom kritizovaném Indie Bundle od EA, byl oznámen dva roky předtím, než na něj EA podepsali vydavatelská práva, a vyšel pouhých pár měsíců poté, takže ho jen těžko mohli nějak ovlivnit. A opravdu hernímu průmyslu tak škodí, že EA čím dál častěji dávají peníze autorům menších stáhnutelných her typu Shank/Warp a že jim pomáhají se zviditelněním, s produkcí nebo s vydáním?