Tvůrce Black dělá FPS pro Codemasters
Ulovili přeběhlíky nejen z EA Criterion.
Když Codemasters před necelými dvěma lety otevřeli nové vývojářské studio v Guildfordu, šlo o zjevný útok na EA Criterion, kteří sídlí rovněž v tomto britském městě jihozápadně od Londýna. Něco podobného, jako když Kuju před časem otevřeli Vatra Games v Brně, aby tam přetáhli část lidí z 2K Czech.
A zatímco doposud tato pobočka Codemasters jen vypomáhala ostatním, dnes se rozrostla na 80 lidí. Důvod je jediný - aby na plné obrátky začal vývoj nějaké first-person střílečky, zbrusu nové herní značky, dříve pracovně nazývané Project Strike Team. Pohánět ji bude pravděpodobně stejný engine jako Operation Flashpoint 2: Dragon Rising.
Mezi největší personální úlovky studia v Guildfordu patří designér Stuart Black, který sem přešel z EA Criterion, kde se významnou měrou podílel na úspěšné střílečce BLACK (PS2, Xbox) s vysokou destrukcí prostředí. Tento člověk, jehož shoda jména je čístě náhodná, zastává pozici viceprezidenta pro vývoj.
A není zdaleka jediným přeběhlíkem z Criterionu. Jeho zaměstnance asi neuspokojilo, že po Burnout Paradise dostaly prioritu další závody (letošní Need for Speed) namísto dlouho spekulovaného pokračování BLACK.
Odsud pramení naděje, že nová FPS od Codemasters by mohla být něčím podobným, ačkoli BLACK 2 to jistě nebude, neboť práva samozřejmě patří EA. Kvalitě hry by měli pomoci také dřívější ředitel Sony London a bývalý producent EA Sports/BlackRock studia (Split Second).