Tvůrce Battlefieldu 3: Otevřené hry nuda
Proto bude více skriptů než v Bad Company.
Výkonnému řediteli série Battlefield muselo být jasné, jakou hysterii u části hráčské obce tímto prohlášením v časopisu EDGE vyvolá, ale nemohl jinak: Pokud chtějí sesadit Call of Duty z žebříčků prodejnosti, nezbývá jim než se mu v Battlefieldu 3 přizpůsobit designem hry. A lepší to říct dopředu, než aby to hře ublížilo těsně před vydáním nebo aby od ní lidé čekali něco jiného, než čím v reálu bude.
"Nemusí to platit úplně pro každou hru, ale ve většině případů jsou hry s otevřeným světem příliš hardcore, nudné, je složité do nich proniknout a nejsou moc populární," řekl Patrick Bach z EA, jak si všimla americká pobočka Eurogameru.
Studio DICE podle jeho slov dělá sandboxové hry již delší dobu a tak se domnívá, že v tom jsou docela zdatní, ale to neznamená, že by někdy nemohli využít odlišný přístup. Jinými slovy - Battlefield 3 bude více nalinkovaný a skriptovaný než minulý díl Bad Company 2.
V EDGE také zaznělo, jaké výzvy jim přináší nový engine Frostbite 2: "Skutečnost, že prostředí v Battlefieldu 3 se může dynamicky měnit, způsobuje značné problémy pro chování umělé inteligence. Konkrétně v situacích, kdy má AI docvaknout, ať si najde nový úkryt, protože ten její starý zmizel, nebo při pohybu a střílení v pozměněném prostředí." Tím pravděpodobně naráží např. na zemětřesení nebo pád věžáku, viz. uniklá GDC nahrávka.