Tvůrce: Age of Empires III byla chyba
Protože se snažili o příliš změn.
Po pěti letech člověk získá schopnost dívat se na věci s nadhledem a především vyprší závazky ze smluv o mlčenlivosti. Jinak by se zakladatel Ensemble Studios a veterán herní scény nemohl na Kotaku otevřeně ohlédnout za svým předešlým výtvorem. A překvapit upřímným doznáním.
Dosud se tak nějak mělo za to, že Age of Empires III sice uspělo v recenzích, avšak žádná sláva v prodejích kvůli stagnaci RTS žánru (a proto nakonec zavření studia Microsoftem). Pes ale měl být dle vývojářova názoru zakopán úplně jinde: "V AoE3 jsme zkoušeli spoustu nových nápadů a domnívám se, že jsme tím učinili obrovskou chybu."
Problém byl podle Bruceho Shelleyho v jejich pokusu o namíchání 30% stejné hratelnosti co v minulých dílech Age of Empires, 30% vypůjčení prvků z jiných her a 30% inovativních nápadů. "Jenže jsme to přepískli, už to prostě nebylo Age of Empires."
Když si Ensemble Studios vše během vývoje sami uvědomili, chtěli změnit název hry na cokoli jiného než Age of Empires. Ale Microsoft jim to prý nedovolil.
Podle titulků se Bruce Shelley na třetím dílu AoE podílel jako designér a člen managmentu firmy. Nyní pracuje pro Zyngu, tvůrce her pro Facebook, kde skončila i řada lidí okolo Command and Conquer.