Tvůrcům DOOMa dělá starosti málo pomalé paměti u Xbox Series S
"Bude to zásadní problém".
Abyste pár dnů po oficiálním oznámení zkritizovali coby vývojářský partner Microsoftu jeho novou konzoli, na to musíte mít pořádné koule.
Programátoři id Software, kteří naposledy vydali DOOM Eternal, se toho ale vůbec nebojí. Stejně jako to udělal již dříve jejich kolega z Remedy, dle nějž to bude pro vývojáře nové peklo, zatímco hráči z takového stroje mohou mít radost.
Hned několik programátorů id Software na Twitteru vyjádřilo své obavy o tom, kterak Xbox Series S (ne)rozjede budoucí hry kvůli obsažené paměti.
Je jí jednak méně než v Xbox Series X (16 GB vs 10 GB), a navíc je o polovinu pomalejší (560 GB/s vs 224 GB/s a 336 GB/s vs. 56 GB/s).
Hlavní programátor enginu Billy Khan uvedl, že každá AAA hra v uplynulé dekádě měla grafické podklady přizpůsobené nejhorší konfiguraci, na které má běžet, což byl obvykle Xbox One S (nikoli PC). Prý to není o nějakém vylepšení pro vysoké detaily a nastavení, vše se vždy odvíjí od nejslabší specifikace.
"Situace s pamětí je velkým problémem Xbox Series S. Mnohem méně paměti a rozdělení jejích sad s drasticky pomalejší rychlostí bude zásadní potíží. Agresivní snížení renderovacího rozlišení trochu pomůže, ale nevyrovná to všechny ty neduhy," bojí se Khan.
Jiný senior programátor Dustin Land z id Softu se nicméně snažil situaci uklidnit slovy, že Xbox Series S je aspoň lepší než starý Xbox One. Ale specifikace jsou o dost slabší než Xbox One X, viz 4 teraflopy vůči 12,5 teraflopům, nebo 20 výpočetních jednotek oproti 52 u Xbox Series X.
Je to za poslední dny už podruhé, co je nová konzole Microsoftu na špalku, minule rovněž paměť způsobila, že nerozjede vylepšené verze starších her pro Xbox One X.