Tvůrci: Za úspěchem GTA série stojí PR kampaň
Stačí vyvolat kontroverzi = profit!
Myslíte, že by série Grand Theft Auto byla tak úspěšná jako dnes, kdyby se kolem ní nevytvořila kontroverze? Někteří lidé z původního Rockstar si to příliš nemyslí.
V rozhovoru pro Sunday Times to prozradili původní tvůrci prvního dílu série Mike Dailly a Dave Jones. Nebýt PR guru a mediálního odborníka Maxe Clifforda, podle jejich slov by Grand Theft Auto v roce 1997 docela obyčejně zapadlo.
Clifford totiž zajistil, aby první díl GTA vyvolal co nejvíc možné kontroverze a vznikla tak reklama zadarmo. A dotáhl to tak daleko, že o hře začali mluvit dokonce i politici. Co vzniklo? Legendární hra a série vydělávající stovky milionů dolarů.
"Všechno je to díky Maxovi Cliffordovi," říká Dailly. "Vytvořil všechnu tu kontroverzi. Dělal všechno, jen aby se o té hře mluvilo."
Prý jim dopředu prozradil, jaká je jeho strategie, na koho chce cílit a jak ti lidé budou reagovat. A všechno splnil. "Vše, co řekl, tak se také stalo." Nikdy je ale nenutil dát do hry něco jenom kvůli tomu, aby to bylo kontroverzní. "Všechno jsme dělali z perspektivy toho, co bude zábava," říká Dave Jones.
Když první GTA vycházelo v roce 1997, protestovali proti němu i členové parlamentu, kteří se obávali, že bude hra negativně ovlivňovat mladé lidi. Max Clifford jim údajně dal přímo seznam politiků, kteří budou o hře špatně mluvit.
Holt špatná reklama je také reklama.