Skip to main content

Tvůrci Everybody's Gone to the Rapture projedli všechny peníze

Nesehnali vydavatele a vyhořeli.

Nepodařilo se jim domluvit se se Sony na dalším projektu (možná i kvůli přehnanému puntíčkářství při spolupráci s pobočkou v Santa Monice?), ani uhnat jiného distributora, který by jim hned dal peníze na nový projekt. A náklady neúnosně rostly, 40 tisíc liber (1,2 milionu korun) měsíčně za platy pouhých 12 zaměstnanců se z něčeho zkrátka hradit musely. Přestože současná doba s rozkvětem digitální distribuce působí jednoduše k prosazení se, ne všechno je success-story.

Britské studio The Chinese Room bylo donuceno dočasně pozastavit svou aktivní činnost. Všichni vývojáři (viz foto) tzv. "chodících simulátorů" Everybody's Gone to the Rapture (recenze) či Dear Esther museli být propuštěni (přesli dělat F1 či do Disney) a ve firmě zůstalo jen její vedení, které přemýšlí o dalším živobytí a pracuje už teď jen z domova, nikoli z drahých kanceláří v srdci Brightonu jako dříve (nájem přes 50 tisíc liber ročně).

Odhalil to dnešní rozhovor Eurogameru, v němž Dan Pinchbeck a Jessica Curry otevřene promluvili i o jiných trablích.

"Chtěli jsme tentokrát spáchat něco komplexnějšího než naše předešlé hry. Něco většího rozsahu. Ovšem když vyjednávání o případném vydavateli může trvat dalších šest měsíců a měsíčně firma projídá tolik peněz, není to snadné."

Vedle projektu pro Google Daydream a dotace od Creative Europe ve výši 72 tisíc liber, kterou zatím neobdrželi, přemýšleli o survival hororovém RPG s názvem 13th Interior, ale vše je zatím v rané fázi vývoje a není jisté, že někdy bude dokončeno.

Jiným důvodem rozpuštění studia bylo i vyhoření, protože prý neměli mezi projekty žádnou pauzu. Dodělali jeden a hned začali pracovat na dalším, takže se prý od 2002 nezastavili a byli unavení, nemluvě o souvisejících zdravotních problémech.

Read this next