Tvůrci Cyberpunk 2077 reagují na kritiku z recenzí a na riziko vyvolání epilepsie
Ohraná písnička?
I zahraniční magazíny, které vytasily devítku či desítku, pro férovost musely chtě nechtě dodat, že v tuto chvíli je hra těžce zabugovaná (viz i včerejší souhrn recenzí).
Reakce, která na to přišla od PR manažera CD Projektu Red na Twitteru, byla veskrze klasická. Fabian Mario Döhla prohlásil následující:
"Po aplikaci patche je konzolová verze úplně jinou hrou než předtím," odpověděl kladně na dotaz jednoho fanouška, zda se zlepší stabilita a chod hry.
K PC verzi se výslovně nevyjádřil, ale v jiném příspěvku řekl, že spousta problémů, se kterými se setkávali a hlásili recenzenti, byla už v mezidobí opravena nebo je opraví zítřejší Day 1 patch.
Za některé problémy si prý recenzenti mohou sami a souvisejí se streamováním grafiky: když prý někdo nastaví vše na příliš vysokou úroveň, hra pak není schopna správně zobrazit obsah na obrazovce a některé věci se mohou ztrácet, jako jsou animace, zvuky, synchronizace úst s dabingem, objekty atd. Při snížení detailů se prý vše spraví. Otázkou je, zda toto není spíš chybou hry, že něco takového dovolí?
Aneb opakuje se tradiční, ohraná písnička, která je velkým nešvarem herního průmyslu a mimochodem i jedním z důvodů, proč už recenze nemají takovou váhu a význam co kdysi: výrobce dá obvykle recenzentům v předstihu nehotovou review-verzi (často s dlouhým seznamem známých chyb, o nichž nesmí mluvit, nebo jsou slíbeny v příští opravě), ti takovou nedodělanou verzi zhodnotí. A když to dopadne špatně, výrobce to jen smete ze stolu s tím, že prostě hráli nevyladěný produkt a že ty kritizované věci budou opraveny.
Někteří recenzenti v zahraničí přitom uváděli, že jim v průběhu recenzování byl dodán Day 1 patch, aby ho mohli zohlednit. Leč je bláhové si myslet, že kvůli tomu začnou hrát takto rozsáhlý titul znovu od začátku, na to zkrátka není čas.
CD Projekt Red (i jiná studia) tedy na jednu stranu chtějí mít recenze venku před uvedením na pulty (dodají proto hru recenzentům dříve), aby jim vysoký průměr pomohl přesvědčit váhající. Avšak souběžně s tím "shodí" vyslovenou kritiku v negativních recenzích s tím, že není relevantní či aktuální, protože už vlastně nepojednávají o aktuální verzi Cyberpunk 2077, kterou po opatchování budou od zítřka všichni hrát. V kontextu toho, že krabice s vylisovanými a plně funkčními disky (konzolová verze) ležely ve velkoskladech aspoň od půlky listopadu, je problém o to větší, že málokdo ví, o které verzi se v kterém článku mluví.
Polské studio se také vyjádřilo k osočením, že hra může vyvolat epileptický záchvat. Varoval před tím Game Informer i britští odborníci z Epilepsy Action, kteří žádají rychlou nápravu, aby tam nebylo tolik blikajících světel v klubech a barech, určitých animací či jiných efektů, které nebezpečnou nemoc mohou spustit i u jedinců, kteří dosud nevěděli, že k tomu mají sklony.
Prý do hry doplní dodatečné varování, vedle toho, které existuje v EULA. A bude do ní časem implementovat nějaké permanentní řešení, ačkoli neupřesnilo, o co přesně v menu hry půjde. Někteří experti doporučují prozatím zredukovat jas hry nebo použít režim pro barvoslepé, který omezí některé rizikové efekty. Případně by šlo dodat před povinné "Braindance" sekvence speciální varování, protože hráč je předmětem nasvícení, které mají interakce se vzpomínkami osob, a právě to může snadno vyvolat epilepsii.