Tvůrci Cyberpunk 2077 i God of War okomentovali špatný chod nehotových her
+ s optimalizací vypomůže zkušené studio.
Spekulace polského insidera, že Cyberpunk 2077 údajně vůbec nešlape na Xbox One, patřily k nejvíce rezonujícím tématům uplynulého týdne.
Je proto dobře, že se na to rozhodli oficiálně zareagovat jak tvůrci hry z CD Projektu Red, tak i jiné osobnosti herní scény.
Samozřejmě v uklidňujícím až zlehčujícím duchu, že není vůbec nutno bít na poplach a že tomu lidé mimo vývoj v podstatě vůbec nerozumí.
Philipp Weber, senior quest designér, v oficiálním fóru napsal, že jednoduché odpovědi typu "odložili hru kvůli tomu a tomu" fungují jako dobré drby, ale nemají v sobě moc pravdy.
"Vždy za tím vězí vícero důvodů. Samozřejmě, že nyní optimalizujeme pro Xbox One, pro PlayStation i pro PC, protože to je činnost, co se vždy provádí v posledních etapách vývoje her. Předtím je v průběhu tvorby spousta věcí neoptimalizovaných, jelikož se neustále mění nebo nejsou dokončeny. Mám-li mluvit za sebe, prostě jen opravuji chyby, aby hra byla vyladěná, jak to jen jde. Žádné tajné agendy, jen práce na tom, aby byla hra lepší".
Šéf tvůrců God of War, Cory Barlog, přišel na Twitteru s trochu arogantnější, byť pravdivou reakcí, kde se slavných kolegů z Polska ve všeobecné rovině zastal:
"Mnoho lidí nemá vůbec šajnu o tom, jak vznik her probíhá. Hry jsou po dlouhou dobu velmi ošklivé a trvá, než vypadají hezky, což se obvykle děje až na konci".
Dle něj prý není vůbec nic závadného ani znepokojivého na tom, že většina her v průběhu vývoje neběží dobře. Vše to je kvůli obrovské složitosti všeho na pozadí.
Každý vývojář dle Barloga chce, aby vydal co nejvíce vyladěný titul bez jakýchkoli chyb. Někomu se to podaří, někomu ne. Ale není to kvůli tomu, že by se o to s maximální snahou nepokusili.
Poslední zpráva týkající se Cyberpunk 2077 je rozhodně pozitivní. CD Projekt Red totiž přizval na pomoc firmu QLOC. Ta mu bude poskytovat podporu a píchne s testováním.
Mělo by to být určitou zárukou dobře odvedené práce. QLOC jsou známi coby specialisté na konverze, remastery či lokalizace. Podíleli se třeba na Dark Souls Remastered, PC verzích Mortal Kombat 11 a Injustice 2, Dragons Dogma a celé řadě dalších her, které kritici po technické stránce chválili. Více o nich zde.