Tvůrci Braid a Retro City Rampage milují Sony, nechtějí pracovat s Microsoftem
Sony je na nezávislé tvůrce podstatně příjemnější.
Pokud jste nezávislý tvůrce, jako lidé stojící za Braid nebo Retro City Rampage, máte se podle jejich slov obracet spíše na Sony než Microsoft. Se Sony se podle obou jedná mnohem lépe a je snadnější dostat své tituly na konzole.
Jonathan Blow, tvůrce Braida, řekl pro Wired, že přístup Microsoftu k nezávislým tvůrcům je "dostat vás do takových bolestí, kolik jen snesete, aby z vás vymáčkli co nejvíc".
"Microsoft se chová k nezávislým tvůrcům opravdu hrozně," řekl a nebylo to vůbec poprvé. Není tedy divu, že novinka Jonathana Blowa, The Witness, byla k vidění na Sony prezentaci PlayStation 4. Později pak prozradil, že Sony mu ani nedala žádné peníze, aby na konferenci byl. Jonathan Blow má prostě rád tým ze Sony a novou konzoli.
Tvůrce Retro City Rampage, Brian Provinciano, také nemá moc slov chvály pro Microsoft. Brian Provinciano prozradil, že Microsoft dokonce vydání jeho Retro City Rampage zrušil poté, co veřejně řekl, jak je těžký proces dostat něco na Xbox Live Arcade. Musel si o vydání hry znovu zažádat, šest měsíců vyjednávat a navíc získat vydavatele. A i když hra nakonec vyšla, Microsoft udělal docela zásadní chybu.
"Někdo udělal chybu a hra na XBLA vyšla za 10 dolarů místo za 15 dolarů. Takže většina prvních prodejů byla za cenu o třetinu nižší," prozradil. Ten přístup se podle něj vůbec nedá porovnat se Sony, kteří vás prý "neuvěřitelně podporují a hry velice dobře propagují".
"Obdržel jsem velké množství reklamy, která mě vůbec nic nestála. Jednak na PS Store, ale i na takových událostech jako na E3. Dokonce zařídili, že hra byla hratelná v kioscích ve Walmartu, Best Buy, GameStopu a dalších po celé Americe. Nikdy ani v těch největších snech jsem nečekal, že by se něco takového mohlo stát."