Skip to main content

Studio BioShocku překvapivě končí, Levine mění záběr

Mozek Irrational Games pro sebe chce nějaké nové výzvy.

Pomysleli byste si, že po úspěchu loňského BioShock Infinite u kritiků i na trhu bude vše probíhat stejně, jako vždycky: čili že studiu bude za odměnu odsouhlasen nějaký nový projekt nebo pokračování toho povedeného. Avšak přesně podle názvu Irrational Games došlo dnes večer k něčemu, co jde proti rozumu a co asi mnohým fanouškům způsobí šok.

Mozek studia Ken Levine se překvapivě rozhodl, že propustí drtivou většinu vývojářů (autorů Infinite a naposledy příběhových DLC, to druhé vyjde koncem března), odhadem desítky až stovky lidí. Důvodem je, že ho po dlouhých sedmnácti letech už přestalo bavit dělat vysokorozpočtové, nejambicióznější velké hry podle starého obchodního modelu.

Ponechá si u sebe jen 15 klíčových členů týmu, aby se s nimi přeorientoval na spíš menší, vyprávěcí hry určené pro hardcore hráče a s vysokou úrovní znovuhratelnosti, šířené pouze digitální cestou. Zbytek osazenstva studia propustí, resp. nabídne je jiným firmám, jakmile si dodělají své portfolio (není to tedy jejich propuštění ze dne na den).

V otevřeném dopisu na homepage Levine ocenil, co všechno společně dokázali vyrobit a ohlédl se za jejich garážovými začátky. Zároveň ale konstatoval, že dostal chuť na něco nového, nějakou novou výzvu, kterou sdělil Take 2. Ti ho posléze přesvědčili, aby ji realizoval pod jejich hlavičkou, což je tak trochu jejich štěstí v neštěstí, když kvůli jeho "rozmarům" tímto de facto ztrácí zajeté a vychvalované interní studio vhodné pro velké hry.

Také jsme byli ujištěni, že tento krok neznamená konec značky BioShock, jejíž tři díly dle nových informací vygenerovaly tržby až půl miliardy dolarů. O tuto sérii se prý nadále budou starat Take 2, jinými slovy zřejmě pověří nějaké jiné studio tvorbou dalšího dílu BioShocku, už bez podepsání Irrational Games.

Read this next