Tvůrce The War Z po skandálu vysvětluje a obhajuje
O ukradené grafice, změně lhůty pro oživení či plánech na 2013.
Na pranýř postavený producent zombie onlinovky The War Z měl po skandálu z minulého týdne hodně co vysvětlovat. Na druhou stranu, veškerá negativní publicita, možnost vrácení peněz, průměrná známka 10% z uživatelských recenzí na Metacritic nebo hodnocení 1/10 od GameSpy zřejmě hře tolik neublížily.
Soudit se to dá podle údajných 170 tisíc lidí hrajících denně (po několik měsíců) nebo dle poklesu počtu souběžných hráčů na Steamu ve špičce jen zhruba o čtvrtinu (oproti stavu před vypuknutím kauzy). Aneb i negativní reklama je reklama, hra láká svou atmosférou, neokoukaným prostředím s vysokou dohledností do dálky. A na trhu zjevně existuje obrovská díra v žánru zombie onlinovek, kterou nikdo jiný dosud nedokázal zaplnit, z čehož The War Z těží.
Nejčastější výtkou hráčů bylo neohlášené prodloužení čekací lhůty pro oživení postavy z dosavadní jedné hodiny na čtyři. Sergej Titov tvrdí, že původně počítali dokonce s 24-48 hodinami (!), ale pro účely alfy a bety to dříve snížili. "Uskutečnili jsme rozsáhlou anketu mezi našimi hráči, kterých jsme se ptali, jak by to chtěli mít nastaveno. 40 procent z 80 tisíc respondentů uvedlo, že si přejí právě čtyři hodiny. Možnost urychlit to mikrotransakcí jsme plánovali od začátku a nemá to souvislost s uvedením na Steamu," uvedl pro PC Gamer, aniž by to kdokoli měl šanci ověřit.
A jak producent The War Z reagoval na obvinění z ukradení propagační grafiky z The Walking Dead? "Začátkem léta jsme si najali externího grafika pro vytvoření artworků ke hře. Krátce po jejich nahození komunita upozornila, že používá fotky cosplayerů The Walking Dead (ne z TV seriálu, jak se psalo), načež jsme je okamžitě odstranili a nahradili, stejně tak ukončili spolupráci s dotyčným grafikem. Vše se stalo již před čtyřmi měsíci," řekl Forbesu.
Sergej Titov z Hammerpoint Interactive jinak přiznal, že v současné době nedosahuje jejich titul vyladění Call of Duty, Planetside 2 či Far Cry 3, ale prý pracují nonstop na častých aktualizacích a většina hráčů údajně považuje The War Z za dobrou hodnotu. Nikoho prý cíleně podvést nechtěli a provedli opatření ve struktuře firmy, aby se problémy nemohly opakovat. Obhajuje to tím, že jsou malá nezávislá společnost, pro kterou šlo o velké sousto i velký úspěch a do 2013 chtějí vstoupit např. s novými komunitními pravidly.
Na přelomu roku má být The War Z, dle tvůrců jedna z největších onlinovek roku, rozšířeno o slibované žebříčky a vylepšení systému klanů. V průběhu ledna přibude možnost pronajmout si server a mapy s pevnostmi budou zpřístupněny veřejnosti, což má zásadně změnit hratelnost a uspokojit ty, kteří spíš volají po PvE (hráč vs. prostředí) režimu. Nové typy barikád a bloků ke stavění umožní přizpůsobit zažitek. Během února až dubna se pak hra rozroste o více stronghold map, postav, předmětů, zbraní či strom schopností.