Skip to main content

Tvůrce Heavy Rain a Detroit kritizuje existenci Xbox Series S

Proč se mu nelíbí?

Je pravda, že slavný designér a vývojář David Cage vděčí za mnoho Sony, která ho financovala po mnoho let. Ale poslední dobou se od ní víceméně otrhl, směřuje příště k multiplatformnímu vývoji a rozhodně není nějakým fanboyem PlayStation.

Tomuto tvůrci her jako Fahrenheit, Heavy Rain, Beyond: Two Souls či Detroit: Become Human se vůbec nezamlouvá politika Microsoftu ohledně Xbox Series S.

Máme totiž před sebou první generaci konzolí, kdy si zákazníci hned od začátku mohou vybrat ze dvou různě výkonných modelů té samé značky konzole.

"Mnoho výrobců her dosud preferovalo konzole oproti PC kvůli tomu, že tam se musejí vypořádat jen s jednou danou sestavu hardwaru, zatímco na PC máte spoustu různých konfigurací, grafických karet, ovladačů, driverů atd. To dělá z PC vývoje mnohem složitější záležitost," začal povídání s WCCftech zeširoka.

Jenže když Microsoft nyní nabízí dva jinak výkonné modely s odlišnými specifikacemi, je dle názoru Davida Cage vysoce pravděpodobné, že si vývojáři vezmou jako základ ten slabší model, aby nemuseli vše řešit na dvě různé HW konfigurace.

"Nejsem proto fanouškem této situace. Bude to matoucí nejen pro tvůrce her, ale také pro hráče. Sice rozumím obchodním důvodům, které za tím vězí, ale celé to je rozporuplné," myslí si.

Každopádně budoucí hry od studia Quantic Dream si s tím prý budou umět poradit. Jejich engine, na němž aktuálně chystají nějaké PC tituly, lze na každou platformu snadno adaptovat.

"Když jsme nyní PC studiem, implementujeme škálovatelné vlastnosti dle dané platformy, což je velmi užitečné, abychom vždy z jednotlivého hardwaru vymáčkli ot nejlepší," vysvětlil Cage.

Read this next