Tvorba Diabla III finišuje
Že by se přeci jen stihl letošek?
Okolo termínu příchodu Diabla III stále panují nejasnosti. Na jednu stranu Blizzard dříve prohlásil, že by ho rád stihnul ještě letos, ale jiné skutečnosti tomu přímo protiřečily. Nyní se miska vah více naklonila k první variantě.
"Rozhodně se blížíme k cílové pásce. Jsme v tzv. crunch režimu vývoje," řekl šéf vývoje Jay Wilson v tématickém článku o této sérii akčních RPG v deníku New York Tímes.
Crunch režim v herním průmyslu obvykle znamená poslední měsíce před dokončením hry. Tvůrčí tým je v tomto období v práci od rána do noci, víkendy nevíkendy, nehledě na přesčasy a velké kruhy pod očima. Zaměstnanci si nemohou vzít dovolenou, protože to bývá nejnáročnější etapa vývoje a nikdo si nemůže dovolit chybět v práci.
Je tedy klidně možné, že Activision mírně zatlačili na Blizzard, aby Diablo III vydal ještě letos. "Mohli byste možná trochu slevit ze svého přehnaného perfekcionismu a nekonečného vymazlování každé hry, když vás nic netlačí ke spěchu díky příjmům z World of Warcraft," mohl někdo z Activision pronést směrem k Blizzardu. Ačkoli ten to samozřejmě popírá a při každé příležitosti říká, že kompromisy ohledně kvality hry nepřipadají v úvahu.
Activisionu by se ale Diablo III letos dost šiklo pro zakrytí výpadků tržeb z hudebních her či Tony Hawka. Jinak by asi jejich akcionáři a investoři nekoukali na pilíře finančních výsledků za daný fiskál příliš nadšeně - jen na Call of Duty dlouhodobě stavět nelze.
Stihnutí vydání v roce 2011 by bylo reálné, kdyby byla beta Diabla III spuštěna někdy v létě, ale pokud se tak stane až na říjnovém Blizzconu, jak se předpokládá, moc času by do Vánoc už nezbylo...
Diablo 3 pro PC je v EG indexu očekávanosti českými hráči na 5. místě.