Tři čtvrtiny tržeb EA zajistily mobilní hry a digitální služby
Prý už je jasné, že velké AAA a mobilní hry budou koexistovat.
Minulé čtvrtletí se pro Electronic Arts stalo zlomové, když vůbec poprvé v historii firmy zajistily digitální verze her a služby vyšší tržby než tradiční krabicovky v kamenných obchodech a to dokonce poměrem 76% ku 24%. Pokud by se braly v potaz jen mobilní a tabletové tituly, dělal by jejich podíl 18%.
Zásadní vliv na to má skutečnost, že EA mezi 1. dubnem a 31. červnem 2013 neměli žádnou velkou AAA hru, kvůli čemuž jim meziročně mírně klesly celkové tržby. Jejich hlavním obchodním partnerem proto už nebyly řetězce typu GameStop či BestBuy, nýbrž Apple s jeho online obchodem.
"Byznys se vydává digitálním směrem, na mobily a do Asie. Nejde o nějaký náš experiment, nýbrž naši hlavní oblast zájmu. Orientace na platformy, kde se právě nacházejí zákazníci, se nám vyplatila," komentoval šéf EA Labels Frank Gibeau v rozhovoru pro Venturebeat hrubé příjmy 486 milionů dolarů z digitálu, výrazný nárůst oproti 342 milionům před rokem.
Přesto je podle něj už jasné, že velké AAA hry a mobilní hry budou spolu koexistovat. Lidé už přestali říkat, že tablety a mobily zabijí konzole, protože většina hráčů prostě hraje na obojím.
"Technologie na příští generaci tabletů bude blízko grafice konzolí a naše kreativní týmy si užívají designování her pro mobilní platformy, kde výrazně narostla velikost publika," dodal šéf EA.
Jejich vizí nadále zůstává nízká vstupní bariéra, čímž se rozumí volně stažitelné Free-2-Play hry jako Real Racing 3 či Plants vs Zombies 2 s mikrotransakcemi. A sázka na nezávislé vývojáře, kterým věří coby nositelům inovací, z nichž se mohou poučit i tvůrci velkých AAA her na stolních konzolích.