Tři čtvrtiny amerických hráčů stále preferují krabicovky nad digitálkami
Průměrně hrají velké hry 22 hodin týdně.
O objektivitě a nezávislosti této ankety by se dalo úspěšně pochybovat, protože ji organizovala skupina NPD, která se živí mimojiné průzkumem trhu krabicovek v kamenných obchodech. Je klidně možné, že byla uspořádána na něčí zakázku jen coby taková záchranná brzda před asi nevyhnutelnou transformací trhu, kde drahé krabicovky postupně vymírají na úkor digitálních verzí a her pro přenosná zařízení.
Pokud ji přesto budete věřit, tvrdí, že 74% z hráčů na PC a konzolích v USA stále preferuje krabicové hry na fyzickém nosiči a v krabičce, pokud je cena shodná jako u digitální verze (což je běžná praxe, nebo je dokonce digitálka někdy uměle dražší). Vloni z toho vyšlo, že jen 21 procent za takové situace upřednostní digitálku, čili získávají na oblibě.
Celkově má v USA stále existovat 34 milionů hráčů hardcore her (pokles o 3 miliony oproti předešlému roku), kteří průměrně hraním stráví 22 hodin za týden (nejsou do toho započítány mobilní či tabletové hry). Hardcore hráč je definován jako člověk, který hraje střílečky, RPG, onlinovky či sporty (ne nějaké puzzle hry) na PC či na jiných konzolích než těch od Nintenda.
"Hardcore hráči jsou krví herního průmyslu, když se svým hobby tráví neuvěřitelné množství času. S příchodem nové generace konzolí očekáváme, že průměrná doba hraní vzroste," komentoval výsledky analytik NPD.
Průzkum probíhal na vzorku téměř osmi tisíc obyvatel USA starších devíti let během března (více zde).