Skip to main content

Tři scénáře výdělečnosti Elite Dangerous

Ještě před ostrou verzí prodáno 300 tisíc kusů.

Britské studio Frontier Developments dalo díky jeho výroční finanční zprávě nahlédnout do zákulisí, jak nezávislí vývojáři uvažují o návratnosti investic a ziskovosti jejich projektů.

David Braben a spol. si už před pár lety načrtnuli tři možné scénáře s jejich střízlivým, středně úspěšným a pak velmi optimistickým odhadem počtu prodaných kusů během příštích let a celkové výdělečnosti hry:

Vesmírný simulátor Elite Dangerous ke konci listopadu 2014 dokázal prodat 300 tisíc kusů ještě nehotové hry. Z nich firma tehdy utržila 14 milionu britských liber, tedy neuvěritelnou půl miliardu korun (neplést se ziskem). Překonal tedy hravě tu nejnižší prognózu odbytu od tvůrců.

Do tohoto čísla byl započítán Kickstarter apod. a pak různé, velmi draze naceněné digitální pre-release alfy či bety, jejichž cena se postupně snižovala, jak se blížilo vydání. Důležité je, že se tohoto výsledku dosáhlo ještě před oficiálním uvedením ostré verze 16. prosince, kdy musel zájem nepochybně výrazně vzrůst.

Zajímavé je, že Frontier chtěli původně v roce 2013 hru prodávat jen za 10 liber (350 Kč), ale pak si to rozmysleli a stanovili běžnou cenu na 60 dolarů či 40 liber, což si prý mohli dovolit "vzhledem k očekávané kvalitě hry".

Jestli se podaří docílit toho nejlepšího odhadovaného výsledku, tedy prodat 30 milionů kusů Elite Dangerous do května 2017 a utržit 300 milionů liber, samozřejmě závisí na dalším rozvoji hry a jejím vydání pro další platformy, počínaje Macem během tří měsíců.

Nyní má studio na účtech skoro 10 milionů liber, takže by mu neměly dělat problém investice do zmiňovaného rozšíření týmu, aby "dokázalo udržet pravidelnost updatů a rozjely se práce na placených přídavcích". Jinak už do hry přidalo potenciálně obyvatelné planety, v čemž se inspirovalo nedávným objevem NASA.

Read this next