Skip to main content

Problémy Assassins Creed Unity. Propady na 15 snímků za vteřinu na PS4

Ani PC verze na tom není lépe a trpí chybami.

Update - podle zkušeností Michala Jonáše nejsou ty technické potíže tak žhavé, jak z reportů na internetu vypadají a hra mu na Xbox One šlape v pohodě, více v tomto jeho článku.

Původní článek - Američané, kteří si dnes koupili čerstvě vydaný Assassins Creed Unity, soptí. Zejména Reddit zaplavují nespokojení zákazníci UbiSoftu, kteří poukazují na technické potíže hry.

Na PlayStation 4 prý většinu času běží pouze rychlostí 20 snímků za vteřinu a někdy dokonce padá na mnohem nižší úroveň, což ji dělá prakticky nehratelnou např. ve scénách s novými pohybovými manévry. Nepomohl prý ani 900 MB velký startovní PS4 patch, reportují NowGamer či DealSpwn.

Watch on YouTube

Potíže zažívají i majitelé Xbox One verze, kteří sáhli např. po balení konzole s AC Unity: "Chci varovat všechny před koupí této hry, protože po většinu času jede pomaleji než 30 fps. Doporučuji počkat, než a zda to bude opraveno." Objevují se hlasy, že na X1 má hra fungovat ještě o něco hůře než na PS4, přestože na obou má pouze rozlišení 900p (kauza 1, a její pokračování o záměrně filmovém zážitku).

Podobné problémy jsou na silných nových konzolích velmi nezvyklé a stávají se takto asi vůbec poprvé, protože tvůrci mají na rozdíl od PC verzí výhodu, že pracují pouze s jednou hardwarovou konfigurací, na kterou mohou vše optimalizovat a řádně otestovat.

O špatně odvedené práci vývojářů z UbiSoftu hovoří i jiné technické potíže týkající se značného doskakování objektů na scéně, které zachycuje třeba toto video z X1 verze.

Prohánění se v jinak krásně zpracované Paříži kazí i podivné odezvy hry na kontextové akce - konkrétně zlobí oblasti okolo interaktivních objektů souvisejících s úkoly mise či odměnami. Nepovedly se prý ani přechody mezi interiéry a exteriéry, když zeď v místnosti se zobrazí až v okamžik, kdy dovnitř vlezete oknem. Jindy se zase dům ve vedlejší ulici najednou vynoří doslova z ničeho.

Zrovna dnes přitom kreativní ředitel Alex Amancio v podcastu Majora Nelsona znovu vyzdvihl, že v jeden moment Unity je na scéně najednou až 10 tisíc plnohodnotných, počítačem řízených NPC postav, se kterými můžete mít interakce. Jindy se na scéně vyskytuje okolo 5 tisíc NPC, zatímco v minulých dílech Assassina jich bylo souběžně pouze 200. K čemu to ale všechno je, když to nefunguje správně?

A co PC verze? Podle známého YouTubera TotalBiscuita bylo rozběhnutí hry na maximální detaily noční můrou a trhala se mu na SLI i v malém tutoriálu. Nakonec prý byl schopen ji provozovat v 60fps (což byste měli i vy, pokud máte doma dělo), ale i tak docházelo k občasnému zadrhávání a Unity prý nevypadá zase tak extra dobře, aby to ospravedlnilo.

Podobně jako ve Watch Dogs doskakují modely ve vyšší kvalitě až se zpožděním, nasvícení má závady a celkově textury jsou mizerné. Oproti tomu obličeje postav a motion-capture prý působí vynikajícím dojmem, kdy je např. polibek realistický a nikoli jako když jen dva roboti dají tváře k sobě. Jinak hra v základní verzi údajně přetéká chybami, kdy se hlídači objevují z nebe, NPC procházejí terénem či objekty, skriptované sekvence se náhodně zasekávají a stealth postup je také pokažený. Vypuštění zásadního patche je prý nutností (už vyšly dva menší).

Watch on YouTube

Read this next