Trhání a patnáctiminutové načítání Just Cause 3 na Xbox One
Hlášení o technických potížích.
Vánoce sice Avalanche dokázali stihnout, leč objevují se četná hlášení o závazných technických problémech této arkádové akce v rozlehlém otevřeném světě. Zejména Xbox One verze Just Cause 3 prý trpí nejvíce.
"Pokud hrajete hru déle než hodinu, způsobí to skoro až čtvrthodinové loadování uložené pozice a citelné potíže s plynulostí, když framerate klesne jen na 17 snímků za vteřinu. O špatné správě paměti vypovídá i to, že část umělé inteligence se zblázní nebo že se pokazí fyzika," uvádí NX Gamer v raném testu dnes vycházející základní verze (Alza.cz). Chyby, padání či nedostatky vás prý budou natolik frustrovat, až hru donutí vypnout.
Kolegové z Digital Foundry toto zjištění víceméně potvrdili s tím, že ani PS4 verze není úplně nejdokonalejší. Just Cause 3 ani na jedné konzoli ve vypjatých přestřelkách a za masivních explozí nezvládá udržet stabilních třicet snímků za vteřinu.
Kvalita grafických podkladů je prý na PS4 i X1 v podstatě totožná jako na vysoké detaily na PC, ačkoli na konzoli od Sony vypadá hra o něco ostřeji než na X1. Také Digital Foundry zaznamenalo, že na stroji od Microsoftu je situace horší, když framerate občas spadne na 20 fps, a to dokonce i ve scénách, když se na obrazovce nic moc neděje. Zatímco na PS4 bývá propad na zhruba 24 fps, důvodem má být omezený výkon procesoru.
A jaký panuje stav u PC verze Just Cause 3? S grafickou kartou GTX 950 a procesorem Core i3 to je prý pohoda nad 30 fps v 1080p i se zapnutým SMAA anti-aliasigem a 8x anisotropním filtrováním. S takovou GTX 750 Ti se ze hry s nastavením nižších detailů (stíny atd.) občas stává slideshow, kdy běh v testech spadl nejméně na 23 fps.