Skip to main content

Trest za Andromeda: Tvůrcům prý sebrali sérii Mass Effect

Osud jako 2K Czech po Mafia 2.

Včera odpoledne, když se o tomhle ještě nevědělo, jsme napsali na Facebook: "Vezmou sérii BioWare či jsou spokojeni?" A vida, ono se to krátce poté víceméně stalo. Sice o tom zatím víme jen z nepotvrzených zdrojů Kotaku, ale ti si to zjevně nevycucali z prstu...

EA se prý po relativním neúspěchu Andromeda (Alza.cz) rozhodli "potrestat" její hlavní tvůrce, pobočku v Montrealu, jeho převodem na pouze "podpůrné studio". Zajišťovat má do budoucna už jen multiplayerový přídavný obsah a patche.

Jak tomu rozumět? U nich v Montrealu nebudou mít BioWare žádný vlastní projekt, jen budou vypomáhat ostatním studiím s jejich projekty, když zrovna budou potřebovat s něčím píchnout. Takové podpůrné studio například upravuje engine či chystá pomocné / vývojové nástroje, obstarává grafiku a jiné podklady do hry. V podstatě je méněcenné, když si nesmí dělat nic vlastního, nemá skoro žádné pravomoci a je v hieararchii firmy spíš takovou holkou pro všechno.

Něco podobného bohužel potkalo domácí 2K Czech po trablích s Mafia 2: vydavatel 2K je pak rovněž změnil na podpůrné studio, které asistovalo Hangar 13 s Mafia 3, jak se jim to zrovna hodilo, ale nemohli do ničeho s pokračováním mluvit.

Dle Kotaku to de facto znamená, že série Mass Effect je prozatím uložena k ledu. Její původní studio, BioWare Edmonton, kutí tu novou značku (pracovní název Dylan) a momentálně nemá kapacity, aby si ME vzalo zpět pod svá křídla. Pokud by byla Andromeda úspěšnější, vývojáři by hned byli přesunuli na zahájení prací na nástupci, ale to se údajně nestalo. I kvůli velmi složitému, zdlouhavému vývoji Andromeda s mnoha technickými překážkami.

EA tyto zvěsti přímo nekomentovali, pouze se omezili na včerejší slova o spokojenosti s BioWare jako celkem (nikde nechválí přímo Montreal), jak bezvadné talenty mají ve svých celosvětových studiích a že pobočka v Montrealu sdílí kancly se studiem Motive.

Právě tam prý byla převelena většina stávajících zaměstnanců BioWare Montreal, aby jim pomohli se singleplayerovou kampaní Star Wars Battlefront 2 a s jejich vzdálenou (2020) novou značkou v otevřeném světě (typu Assassins Creed, od Jade Raymond, ex-UbiSoft).

Read this next