Letošní Need for Speed bude rebootem série
PREVIEW s prvními detaily přímo od producenta.
Vlastní zpráva - Úderem 18. hodiny EA oficiálně vypustili k zklamání všech čekatelů pouze teaser trailer z nového Need for Speed - s tím, že ten plnohodnotný bude k vidění až v půlce června na jejich E3 konferenci. Hra vyjde pro PC, PS4 i X1 letos na podzim, jak se vědělo. Bude "kompletním rebootem série" (EA rebooty zkrátka milují, viz třeba Mirrors Edge), takže ani nenese žádný podtitul, aby to bylo v databázích pěkně matoucí (jako už jednou s Hot Pursuit).
Důležité dnes je, že konečně víme, kolem čeho se návrat této závodní klasiky po vynechání jednoho podzimu bude točit: noční otevřený svět (odehrávat se bude jen od soumraku do úsvitu), bohaté přizpůsobení vozu, autentická městská kultura automobilových nadšenců a vyprávění příběhu. Dle popisku se tedy tváří jako ten spekulovaný a mnohými požadovaný Underground 3 (starý fan-trailer), jen absentuje v názvu.
"Zeptali jsme se našich fanoušků, co by si po těch letech střídání různých studií a odlišných konceptů přáli. Nejčastěji nám odvětili, že návrat ke kořenům. Proto se snažíme vystavět hru na základních pilířích, o kterých si myslíme, že znamenají NFS," okomentoval to výkonný producent ze švédských Marcus Nilsson v exkluzivním rozhovoru pro Eurogamer.
Prý se snaží, aby hráči opravdu záleželo na jeho autě, aby měl spoustu možností k jeho vyladění a aby hra byla dostatečně pestrá - jak po stránce vývoje příběhu, tak co do vlastností. Nemáte tedy čekat žádná zběsile rychlá, nadupaná a drahá fára jako minule v NFS Rivals, tentokrát se tvůrci ubírají jiným směrem a rádi by se ho údajně drželi i v příštích letech (v příštích dílech).
"Jsme v kontaktu s webem Speed Hunters, takže jsme hlouběji pronikli do reálného světa milovníků aut a pokoušíme se udržet autenticitu jeho i různých součástek pro vyladění aut," odpověděl tvůrce na dotaz, co myslí tím jiným přístupem k příběhu. Věří, že když hráčům poskytnou šikovné nástroje k tomu, aby si vytvořili auto svých snů, že s ním pak budou i opatrně jezdit, aby si ho hned nezničili. Čili už žádné odrážení od blikajících svodidel, které bývalo pohodlnější než správně brzdit...?
Otevřený herní svět má být rozmanitý a plný událostí, do kterých se můžete zapojit, chcete-li. Nebude v něm chybět systém AllDrive z NFS Rivals, ale ve vylepšené podobě, aby zahájení hry s vašimi přáteli bylo mnohem jednodušší. V tomto ohledu se prý tvůrci hodně poučili a naslouchali ohlasům naštvaných hráčů, kteří dokonce navštívíli studio, aby okusili rané prototypy.
Příslušníky policie v novém rebootu NFS sice na ulici potkáte, protože zvyšují napětí a k sérii patří, ale nebude možné za ně hrát. Všechno se tentokrát má upínat spíš k základu každého závodění, tedy dojet do cíle jako první. Jízdní model má být arkádový, opět tedy se šíleným řízením, skoky, smyky a rychlými zatáčkami kolem rohu, protože vše prý k této značce neodmyslitelně patří. Nicméně vozy se od sebe budou lišit svým chováním, aby byla zajištěna pestrost, ke které se producent často rád vrací.
Verze pro PS3/X360 byly odepsány tradičně kvůli tomu, aby se vývojáři mohli více soustředit na současné konzole a vyždímat z grafiky co nejvíce. Například fyzikálně založené renderování by na starých konzolích nešlapalo. Takhle se dá prý pořádně soustředit na specifické vlastnosti každé ze tří platforem a využít pokročilé technologie, i nejnovější generaci Frostbite enginu - mimochodem stejnou, jakou používá střílečka Star Wars Battlefront. Se vším pomáhají i pobočky studia v Rumunsku a britském Guildfordu.
"Pauza NFS prospěla, díky ní i díky aktuálnímu úspěchu kvalitních Project CARS mají lidé zase hlad po ježdění. Vyrábět takovou hru pravidelně každý rok bylo nesmírně těžké. Takhle jsme však měli dostatek času, abychom si pořádně i s EA ujasnili, jak vlastně sérii NFS chápeme a jakou ji chceme mít," uzavřel Marcus Nilsson interview pro EG, než se dozvíme více na červnovém E3.