Skip to main content

Toto je budoucnost postav ve hrách: Siren

Seznamte se s digitální ženou.

Epic na konferenci GDC 2018 dominuje.

Po včerejším ray-tracing demu Star Wars představil něco, proti čemuž nepomůže ani několikátá změna obchodního modelu CryEngine za posledních pár let.

Siren je demo jeho nové technologie pro digitální lidi. V prvních vteřinách je přitom člověk na vážkách, nakolik to je skutečná herečka a nakolik virtuální verze, resp. kolik je vlastně ve výsledku z čeho.

Tak neuvěřitelně realistická je celá její postava v krásných červených šatech, řeč těla s gestikulací rukama, vybroušený přednes se správnou intonací, synchronizace rtů s mluvou, mimika obličeje, práce s obočím i takové drobnosti jako mrkání či úhel pohledu očí. Takhle dokonale by to zvládl málokterý grafik a není to zatím ani ve hrách typu Detroit.

Watch on YouTube

Ano, herečka svůj výkon záměrně přehrává, aby naplno vynikly všechny drobné nuance. Možná si asi nesednete na zadek z jejích vlasů či celkového objemu detailů, které asi byly v jiných tech-demech vyšší (třeba tato Japonka nerozeznatelná od živé).

Jenže vtip je v tom, že Siren na rozdíl od té "navždy sedmnáctileté" výše nevylezla z nějakého 3D programu po týdnech práce, nýbrž je odrazem skutečné herečky v dynamickém motion-capture, kdy se patrně vše pořídilo v reálném čase (jen s menšími úpravami? Dozvíme se z kompletní přednášky brzy).

Takhle nějak tedy budou vypadat postavy ve hrách na Unreal Engine za pár let? Fíha. Pokud vás zajímá, kdo byl předlohou a jak se to celé natáčelo, krátký pohled za oponu zde:

Watch on YouTube

Read this next