Totální exkluzivitu The Elder Scrolls VI si šéf Bethesdy neumí představit
Naznačuje spíš nějaké věci jen na Xboxu.
O možné exkluzivitě The Elder Scrolls VI na Xboxu a PC se toho napsalo mnohonásobně více než o vlastnostech samotné hry, o níž zatím prakticky nic nevíme - nepočítáme-li tedy falešné trailery.
Jak to ještě před pár dny vypadalo pro majitele PlayStation 5 bledě, když Phil Spencer hovořil o umoření investice do Bethesdy (o pár dnů později to uklidňoval slovy, že zatím ještě ani není u právníků dořešena samotná akvizice), nyní se zase vyznění celého příběhu začíná obracet k druhé variantě.
Její šéf, kreativní mozek a výkonný producent Todd Howard totiž pro GamesIndustry řekl něco opačného:
"Souhlasil bych, že je obtížné si představit, že by Microsoft někomu zamkl přístup ke hře tím, že by existovala jen na PC a Xboxu"
Howard připomněl, že Microsoft se poslední dobou změnil, co se týče jeho přístupu k ostatním platformám, viz třeba plnohodnotný balíček Office pro iPhone.
Zatím prý nedokáže říct, jak to přesně s nástupcem Skyrimu dopadne, to se prý rozhodnou až později, co jim bude v té době dávat největší smysl.
Držitel řady ocenění pro přínos hernímu průmyslu takéí připomněl, že prakticky každý díl ze série The Elder Scrolls měl nějakou částečnou exkluzivitu či dohodu s Microsoftem:
"Morrowind byl v podstatě konzolovou exkluzivitou, Oblivin byl časovou exkluzivitou, DLC pro Skyrim bylo exkluzivní dlouhou dobu," naznačil Howard, jakým směrem by se jejich uvažování mohlo časem ubírat.
Dovedeme si tedy představit nějaký scénář, kdy by hra byla i na PS5, ale jen v nějaké holé, horší verzi, například bez podpory uživatelských modifikací, bez určitých komunitních funkcí nebo editoru. Ale úplně ignorovat konzoli od Sony si asi Microsoft netroufne.