Total War: Attila důkazem přechodu na digitálky?
A jaký je zájem o hru v ČR + trendy.
Vlastní zpráva - Když v září 2013 vyšlo Total War: Rome 2, hned se vyhouplo na druhé místo britské multiformátové hitparády krabicovek. Oproti tomu novinka Attila minulý týden debutovala až na 21. pozici, až za spoustou starších konzolovek, což lze považovat za neúspěch, když tolik novinek teď nevychází.
Dalo by se namítnout, že to může být kvůli částečnému chápání hry jako větší datadisk, ačkoli naše recenze ji doporučovala kvůli docela zásadním novinkám a změnám pro hratelnost, nehledě na vysokou trvanlivost.
Jenže digitální verze Attila za minulý týden ovládla Steam, když tam byla celkově nejprodávanější hrou týdne, před H1Z1, GTA 5, Counter-Strike a Dying Light (zvedl se zájem i o staré Rome 2 figurující na 9. místě).
Zeptali jsme se proto ředitele domácího distributora Comgad, vydavatele hry, jestli nějak pociťuje změny na trhu s čím dál větším příklonem nejen PC verzí k digitálu a jaký je vlastně odbyt u nás:
"Jsme s dosavadním prodejem Attila v ČR/SK velmi spokojeni a naplňuje naše očekávání - na Xzone je v TOP10 na prvním místě, v JRC na pátém. Na to, že tato hra je jen na PC a výsledky ostatních her jsou složené z několika platforem, je to výborný výsledek," řekl Milan Czarnowski.
Na základě zkušeností se domnívá, že britský trh je v preferování PC digitálek specifický, ale to prý neplatí pro ČR/SK: "Tady je pořád násobně větší zájem o PC krabicovky než digitálky. Trend směru k digitálkám je sice patrný, ale celkem pomalý, minimálně ještě několik let bude trvat, než to bude ovlivňovat lokální prodej."
Šéf Comgadu závěrem řekl, že o pár stovek snížená cena Attila určitě pomohla k dobrým prodejům. Větší vliv prý ale měla jak česká verze, tak nové prvky v samotné hře. Zájem domácích zákazníků o nový díl Total War oproti staršímu Rome 2 zatím nechtěl srovnávat kvůli příliš krátké době od vydání.