Skip to main content

Jak bude Tomb Raider: Definitive Edition výrazně hezčí než PC verze?

Vývojáři podrobně o rozdílech na PS4/X1 a proč jsou určeny jen pro ně.

Reakcí běžného PCčkáře na ohlášení Definitive edice pro PS4/Xbox One byl povzdech nad tím, že on její vychytávky nedostane, i když by to jeho stroj asi utáhl. Jiní se případně chlácholili, že beztak nemůže jít o něco zásadního nového, protože oni tu graficky krásnější verzi Tomb Raidera přeci hráli na počítačích už před necelým rokem, takže koncem ledna o nic extra nepřijdou.

Crystal Dynamics tyto ohlasy v diskusích samozřejmě sledovali a rozhodli se vše uvést na pravou míru podrobným vysvětlením určeným hlavně pro PCčkáře, které tím asi příliš nepotěší.

"Tím, že na konverzi pracují hned tři studia po dobu jednoho roku, jde o mnohem více změn než jen o vlasy TressFX a textury ve vyšším rozlišení. V Definitive Edition je nový systém částic, nové nasvícení scén, vylepšené vrhání stínů, předělané modely postav včetně NPC nebo více vizuálních pomůcek k vyprávění příběhu, např. více sutě, detailnější stěny, hustější vegetace a podobně," srovnal rozdíly oproti původní PC verzi z března 2013 výkonný producent Scot Amos.

Pouze fanouškovské srovnání z traileru, oficiální srovnání zatím není.

Jak říká, začali se vším zabývat vloni na jaře, až po dokončení Tomb Raidera na PS3/X360/PC. Tyto verze jim sloužily jen jako takový základ, na kterém dále stavěli, ale už je jinak nechali být.

Tvůrci ze studia Crystal Dynamics jsou dle svých slov spokojeni s PC verzí, jak původně vyšla a vypadala: "Tyto vylepšení a změny chápeme jako něco speciálního, co je v tento moment určeno jen pro nextgen konzole."

Prý začali s myšlenkou, že pro nové platformy přidají jen pár polygonů navíc. Postupem času, jak prozkoumávali hardware konzolí, si ale uvědomili, že dobrodružství Lary Croft si od nich zaslouží mnohem více pozornosti, včetně nového zpracování pleti hrdinky díky efektu sub-surface scattering. Takto hru stále vylepšovali a vylepšovali, přičemž pořád nebyli spokojeni a šlí dál a dál.

"Jeden z našich programátorů se soustředil jen na vylepšení fyziky jak Lary, tak herního světa. Tím vznikla simulace její výbavy a náčiní, které nese na zádech a má nově interakce s prostředím. Např. lezecká sekera, vysílačka či luk se šípy se nyní správně hýbou v závislosti na pohybu Lary, jestli zrovna běží, skáče, leze atd.," zašel do detailů producent.

Co se týče samotného herního světa, do něj prý přidali mnoho objektů, rostlin či stromů, které nově reagují na rozmary počasí, jako je vítr nebo déšť, i mají fyzikální simulaci mezi sebou. Stromy se tedy budou kymácet, látky se mají třepotat podle toho, jestli fouká slabý nebo silný protivítr. Zkrátka máme se těšit na spoustu drobných detailů, které učiní prostředí v konverzi Tomb Raidera na PS4/X1 uvěřitelnějším.

VGX trailer z Definitive Edition

Read this next